جمعی از دانش‌آموزان دبیرستانی منطقه ملارد:

مدرسه ای که بتواند دانش آموزان را حمایت گند محیطی امن و الهام بخش برای رشد علمی و شخصیتی ما خواهد بود

ملارد(پانا)- دانش‌آموزان دبیرستانی منطقه ملارد در گفت‌و‌گویی اختصاصی با پانا تصویری روشن از مدرسه‌ای که میتواند الهام بخش رشد و یادگیری باشد ارائه کردند.

کد مطلب: ۱۶۱۳۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه ای که بتواند دانش آموزان را حمایت گند محیطی امن و الهام بخش برای رشد علمی و شخصیتی ما خواهد بود

خبرنگار پانا شهرستان ملارد، با جمعی از دانش‌آموزان مدارس گفت‌وگویی انجام داد تا نظر آن‌ها درباره یک مدرسه ایده‌آل و ویژگی‌های محیطی، آموزشی و فرهنگی مطلوب را جویا شود. 

فاطمه حسین آبادی دانش آموز دبیرستان عطیه دو  در این خصوص گفت :«مدرسه‌ای که من آرزو دارم، جایی است که معلم‌ها نه تنها دانش را منتقل کنند، بلکه با صبر و مهربانی، انگیزه یادگیری و کنجکاوی را در دل ما بپرورانند. جایی که احساس امنیت و تعلق داشته باشیم و بتوانیم آزادانه سؤال کنیم، اشتباه کنیم و دوباره تلاش کنیم.»

ساحل اسماعیلی دانش آموز دبیرستان فرزانگان شهدای مدافع حرم در ادامه افزود: «کلاس‌های روشن و بزرگ، آزمایشگاه مجهز، کتابخانه پر از منابع و فضاهای ورزشی و تفریحی، مدرسه را به مکانی کامل تبدیل می‌کنند. مدرسه‌ای که بتواند همزمان محیطی علمی، خلاقانه و شاد فراهم کند، می‌تواند ما را به بهترین نسخه خودمان برساند.»

فهیمه رضائی دانش آموز دبیرستان عطیه دو درباره نقش دوستان و همکلاسی‌ها گفت: «دوستان و هم‌کلاسی‌ها روح مدرسه‌اند. وقتی همه همدل و همراه باشیم، محیط مدرسه شاد و پرانرژی می‌شود و یادگیری آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد بود.»

درسا رضائی دانش آموز دبیرستان پاکان به اهمیت خلاقیت و فرصت‌های عملی اشاره کرد و گفت :«یک مدرسه ایده‌آل باید فرصت‌هایی برای کار گروهی، پروژه‌های عملی و فعالیت‌های خلاقانه فراهم کند تا هر دانش‌آموز بتواند استعدادها و توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد و مهارت‌های اجتماعی و تیمی خود را تقویت کند.»

در ادامه، دانش‌آموزان بر نقش مهم معلم‌ها و والدین تأکید کردند:«حمایت و همراهی معلم‌ها و خانواده‌ها انگیزه ما را چند برابر می‌کند. مدرسه‌ای که بتواند این حمایت را ایجاد کند، محیطی مطمئن و الهام‌بخش برای رشد علمی و شخصیتی ما خواهد بود.»

دانش‌آموزان ملارد معتقدند مدرسه ایده‌آل جایی است که در کنار آموزش علمی، به رشد اخلاقی، اجتماعی و خلاقیت آن‌ها توجه شود. معلم‌های صبور و مهربان، امکانات کافی، فضایی امن و دوستانه و حمایت خانواده‌ها و همکلاسی‌ها از ویژگی‌های مهم این مدرسه است. این صحبت‌ها نشان می‌دهد که مدارس موفق، آن‌هایی هستند که به نیازهای واقعی دانش‌آموزان گوش دهند و مسیر رشد آن‌ها را هموار کنند، مدرسه‌ای که نه تنها یادگیری بلکه شخصیت‌سازی را نیز به بهترین شکل ممکن پرورش دهد.

 

خبرنگار : دانش آموز ،ملیکا رضائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار