مسئول خبرگزاری پانا در شهرستان‌های استان تهران:

خبرگزاری پانا سواد رسانه‌ای دانش‌آموزی را با رویکرد نوآوری چندرسانه‌ای بازتعریف و استراتژی‌های پیشرفته‌ای برای توسعه محتوای خلاقانه در استان تهران اجرا می‌کند

ملارد (پانا) - مسئول خبرگزاری پانا در شهرستان‌های استان تهران، با تأکید بر نقش محوری نوآوری در ارتقای سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان، بازتعریف آموزش رسانه‌ای با رویکرد چندرسانه‌ای و اجرای استراتژی‌های پیشرفته در تولید محتوای خلاقانه را از اولویت‌های خبرگزاری پانا در استان تهران دانست.

کد مطلب: ۱۶۰۹۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
خبرگزاری پانا سواد رسانه‌ای دانش‌آموزی را با رویکرد نوآوری چندرسانه‌ای بازتعریف و استراتژی‌های پیشرفته‌ای برای توسعه محتوای خلاقانه در استان تهران اجرا می‌کند

در عصر ارتباطات و رشد روزافزون شبکه‌های رسانه‌ای، مفهوم «سواد رسانه‌ای» به یکی از پایه‌های تربیتی نسل جدید تبدیل شده است. خبرگزاری پانا، به‌عنوان تنها رسانه رسمی دانش‌آموزی کشور، در سال‌های اخیر نقشی بی‌بدیل در شناسایی، پرورش و توانمندسازی استعدادهای رسانه‌ای نوجوانان ایفا کرده است. در راستای بررسی عمیق‌تر راهبردها و ظرفیت‌های پانا در زمینه تولید محتوای خلاقانه دانش‌آموزی و تربیت نسل رسانه در ادامه گفت و گویی با نفیسه حیدری‌نژاد، مسئول خبرگزاری پانا در شهرستان‌های استان تهران، داریم:

نفیسه حیدری‌نژاد، مسئول خبرگزاری پانا در شهرستان‌های استان تهران، با اشاره به نقش محتوای خلاقانه در ارتقای کیفیت رسانه دانش‌آموزی گفت: «در رویکرد پانا، محتوای خلاقانه به محتوایی اطلاق می‌شود که از بازتولید صرف اطلاعات عبور کرده و با استفاده از روایت‌های نو، نگاه تحلیلی و بهره‌گیری از قالب‌های چندرسانه‌ای، توان تبیین مسائل را در زبان دانش‌آموزی داشته باشد. این نوع محتوا زمانی ارزشمند است که مبتنی بر سواد رسانه‌ای، درک مسئله و نوآوری در ارائه باشد. هدف ما تربیت خبرنگاری است که نه فقط ناقل خبر، بلکه تحلیل‌گر و تولیدکننده روایت‌های اثرگذار در فضای رسانه‌ای بومی خود باشد.»

مسئول خبرگزاری پانا در شهرستان‌های استان تهران، درباره روش‌های افزایش مهارت‌های خلاقانه دانش‌آموزان در تولید محتوا تصریح کرد: «برای پرورش خلاقیت در تولید محتوا، از ترکیبی از آموزش‌های مهارتی و فراهم کردن فضای تجربه‌محور استفاده می‌کنیم. ابتدا با آموزش سواد رسانه‌ای و تکنیک‌های روایتگری نوین، دانش‌آموزان را با ابزارهای روز آشنا می‌کنیم و سپس از آن‌ها می‌خواهیم در پروژه‌های عملی مشارکت کنند تا این مهارت‌ها را در عمل به کار ببندند. همچنین استفاده از فناوری‌های دیجیتال مانند تولید ویدئو، پادکست و اینفوگرافیک بخشی جدایی‌ناپذیر از فرایند آموزش است که به دانش‌آموزان امکان می‌دهد ایده‌های خلاقانه خود را در قالب‌های متنوع و جذاب بیان کنند. این رویکرد ترکیبی، باعث می‌شود مهارت‌های خلاقانه دانش‌آموزان همزمان با رشد فنی و محتوایی ارتقا یابد.»

وی درباره برنامه‌های آموزش و توانمندسازی دانش‌آموزان اظهار داشت: «خبرگزاری پانا با هدف ارتقای مهارت‌های رسانه‌ای و خلاقیت دانش‌آموزان، مجموعه‌ای از دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی برگزار می‌کند که شامل آموزش‌های خبرنگاری، تولید محتوای چندرسانه‌ای، داستان‌نویسی خبری و استفاده از فناوری‌های نوین مانند ویدئو و پادکست است. این دوره‌ها به صورت حضوری و آنلاین طراحی شده‌اند تا دسترسی دانش‌آموزان در سراسر استان تهران آسان‌تر باشد. همچنین ما برای معلمان و مربیان مدرسه نیز کارگاه‌های آموزشی ویژه برگزار می‌کنیم تا آن‌ها بتوانند به‌صورت حرفه‌ای دانش‌آموزان را در مسیر تولید محتوای خلاقانه همراهی و حمایت کنند. این رویکرد دو سویه، باعث تقویت اکوسیستم رسانه‌ای دانش‌آموزی و ایجاد شبکه‌ای از فعالان رسانه‌ای جوان می‌شود.»

این مقام درباره معیارهای ارزیابی اثربخشی محتوای تولیدشده توسط دانش‌آموزان افزود: «برای سنجش اثرگذاری محتوا، ما از مجموعه‌ای از شاخص‌های کمی و کیفی استفاده می‌کنیم که شامل میزان تعامل مخاطبان، بازخورد مدارس و خانواده‌ها، کیفیت روایت و نوآوری در ارائه محتوا است. همچنین تحلیل داده‌های آماری مانند تعداد بازدید، اشتراک‌گذاری و نظرات کاربران به ما کمک می‌کند تا درک دقیق‌تری از تأثیر محتوای منتشرشده داشته باشیم. بازخوردها به صورت منظم جمع‌آوری و مورد بررسی قرار می‌گیرند تا نقاط قوت و فرصت‌های بهبود شناسایی شوند. این فرایند ارزیابی مستمر، امکان بهینه‌سازی شیوه‌های آموزش و تولید محتوا را فراهم می‌کند و باعث می‌شود دانش‌آموزان بتوانند در مسیر رشد خلاقیت و حرفه‌ای شدن، گام‌های مؤثری بردارند.»

حیدری نژاد در آخر خطاب به دانش‌آموز خبرنگاران فعال و خلاق شهرستانهاب تهران، گفت:« دانش‌آموز خبرنگاران شهرستان‌های استان تهران در خبرگزاری پانا، با تکیه بر خلاقیت و نوآوری، نقش کلیدی در تولید محتوای اثرگذار و متنوع ایفا می‌کنند. از شما دعوت می‌کنیم با بهره‌گیری از دیدگاه‌های تازه، استفاده هوشمندانه از فناوری‌های نوین و همکاری فعال در قالب تیم‌های رسانه‌ای، در خلق روایت‌های منحصربه‌فرد و جذاب سهیم باشید. هر ایده نو و هر تلاش خلاقانه شما، می‌تواند به ارتقای کیفیت محتوا و تأثیرگذاری بیشتر رسانه دانش‌آموزی پانا کمک کند و مسیر پیشرفت شما را در دنیای خبرنگاری هموار سازد. با هم‌افزایی و همدلی، می‌توانیم صدای جوانان را به شکلی خلاقانه و پویا به گوش مخاطبان برسانیم.»

خبرنگار : دانش‌آموزان: مهرشاد صاحبی، نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار