رئیس هیات رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش شهرستانهای تهران:
هدف از رسیدگی به تخلفات کمک به تحقق اهداف آموزش و پرورش است
ملارد (پانا) - رئیس هیات رسیدگی به تخلفات اداری اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران، هدف اصلی از رسیدگی به تخلفات اداری را کمک به تحقق اهداف عالی نظام آموزش و پرورش دانست.

مریم حسنپور، رئیس هیات رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش شهرستانهای تهران در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «تخلفات اداری شامل هرگونه رفتار مغایر با قوانین و مقررات توسط کارکنان آموزشی است که از جمله میتوان به درگیری با اولیا، پوشش نامناسب و رفتار غیرحرفهای در فضای مجازی اشاره کرد. رعایت الزامات رفتاری و اخلاقی میتواند از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری کند.»
وی با تشریح فلسفه رسیدگی به تخلفات اداری افزود: «وجود سازوکار رسیدگی به تخلفات، ضامن اجرای صحیح قوانین و مقررات است. بر اساس ماده ۱۹ قانون رسیدگی به تخلفات اداری، برخی موارد علاوه بر جنبه تخلف، واجد عنوان مجرمانه نیز هستند که در این صورت پرونده به مراجع قضایی ارجاع میشود. تنبیه بدنی دانشآموزان از جمله این موارد است.»
رئیس هیات رسیدگی به تخلفات اداری در خصوص مواد ۵۶ و ۵۸ قانون مدیریت خدمات کشوری توضیح داد: «این مواد بر لزوم آموزش مستمر نیروهای آموزشی تأکید دارند. عدم دریافت آموزشهای لازم میتواند به کاهش کیفیت خدمات آموزشی و آسیب به جامعه منجر شود.»
حسنپور با اشاره به ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات اداری خاطرنشان کرد: «این ماده ۳۸ بند تخلفات اداری را مشخص کرده است. اعضای هیات موظفند گزارشات واصله را صرفاً بر اساس این موارد بررسی و اعلام نظر کنند.»
وی در ادامه به تأثیر فضای مجازی بر افزایش برخی تخلفات اشاره کرد و گفت: «متأسفانه توسعه فضای مجاوی موجب بروز صمیمیتهای کاذب و در نتیجه ایجاد ارتباطات نامناسب بین برخی کارکنان و دانشآموزان شده است. مدیریت رفتار در این فضا یک ضرورت انکارناپذیر است.»
حسنپور در پایان با خطاب به مدیران مدارس تأکید کرد: «مدیران باید با شرح وظایف خود و همکارانشان آشنایی کامل داشته باشند. مطالعه ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات اداری و تبیین آن برای کارکنان میتواند از بروز بسیاری از مشکلات در سال تحصیلی جدید جلوگیری کند.»
ارسال دیدگاه