معاون‌ اجرایی آموزشگاه شهید نامجو ناحیه یک شهرستان بهارستان:

جزئی‌ترین اشتباه در ثبت نمرات امتحانی، منجر به ضایع شدن حقوق دانش‌آموزان می‌شود

بهارستان یک(پانا)- معاون اجرایی آموزشگاه شهید نامجو ناحیه یک شهرستان بهارستان، جزئی‌ترین اشتباه در ثبت نمرات امتحانی را منجر به ضایع شدن حقوق دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۶۰۷۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد
جزئی‌ترین اشتباه در ثبت نمرات امتحانی، منجر به ضایع شدن حقوق دانش‌آموزان می‌شود

مریم عرب‌سلمانی معاون اجرایی آموزشگاه شهید نامجو ناحیه یک شهرستان بهارستان، در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره‌ به‌ مسئولیت‌های اجرایی در مدارس عنوان کرد: «تسلط کامل بر سامانه‌های سیدا، خودکارسازی و برنامه‌ریزی از وظایف اصلی معاون اجرایی به شمار می‌رود؛ فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان، آزادسازی ظرفیت‌ها و رسیدگی به امور اتباع از جمله وظایفی است که دقت و نظم در اجرای آن‌ها نقش مؤثری را ایفا می‌کند؛ همچنین اجرای دقیق برنامه‌های اجتماعی و امور مرتبط با دفتر امتحانات و دفتر آمار، از دیگر مسئولیت‌‌های معاون اجرایی است.»

وی با اشاره به تأثیر فناوری‌های نوین به‌سبب بهبود عملکرد اجرایی در مدارس اظهار کرد: «با مجازی شدن فرآیندها، سرعت انجام امور به شکل چشمگیری افزایش یافته است؛ با این حال کندی و قطعی سامانه‌ها همچنان از چالش‌های جدی ما محسوب می‌شود که در صورت رفع ایرادات فنی، کیفیت و سرعت کار معاونت اجرایی به طرز قابل توجهی ‌افزایش می‌یابد؛ بهره‌گیری از ابزارهای دیجیتال نه‌تنها موجب صرفه‌جویی در زمان شده بلکه مصرف کاغذ را نیز به حداقل رسانده است و پاسخگویی به درخواست‌ها و صدور مجوزها با سرعت بیشتری انجام می‌‌شود.»

عرب‌سلمانی با تأکید بر ضرورت تسلط معاونان اجرایی مدارس بر مقررات ثبت‌نام و امتحانات تصریح‌ کرد: «جزئی‌ترین اشتباه در ثبت نمرات امتحانی، منجر به ضایع شدن حقوق دانش‌آموزان می‌شود و تبعات آموزشی، تربیتی و حتی قانونی را به‌ دنبال خواهد داشت؛ از این‌ رو آشنایی دقیق با آیین‌نامه‌ها و رعایت کامل آن‌ها برای معاون اجرایی نه‌تنها یک وظیفه اداری، بلکه یک مسئولیت اخلاقی و حرفه‌ای است که نقش مهمی در حفظ عدالت آموزشی، ارتقاء کیفیت مدیریت مدرسه و ایجاد اعتماد در میان دانش‌آموزان ایفا می‌کند.»

 معاون اجرایی آموزشگاه شهید نامجو ناحیه یک شهرستان بهارستان در بخش پایانی این گفت‌وگو به موضوع تربیت بدون تنبیه فیزیکی پرداخت و بیان کرد: «شناسایی دانش‌آموزانی که نیاز به توجه بیشتر دارند، شنیدن خواسته‌های آن‌ها و ارائه راهکارهای عملی می‌تواند بسیاری از مشکلات رفتاری دانش‌آموزان را کاهش دهد؛ اغلب دانش‌آموزان تنها نیازمند تذکری مناسب و بدون پرخاشگری هستند؛ همچنین با شناخت مشکلات خانوادگی و ارجاع دانش‌آموزان به مشاوران مدرسه، می‌توان از بروز تخلفات جلوگیری کرد و فضای مدرسه را به محیطی امن‌تر و انسانی‌تر تبدیل نمود.»

خبرنگار : دانش‌آموز؛ سما عبدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار