معاون آموزشی آموزشگاه دخترانه بسیج ناحیه یک شهرستان بهارستان:
تکنولوژی به طور فزایندهای در آموزش و پرورش مورد استفاده قرار میگیرد
بهارستان یک(پانا)- معاون آموزشی آموزشگاه دخترانه بسیج ناحیه یک شهرستان بهارستان، تکنولوژی را به طور فزایندهای در آموزش و پرورش مورد استفاده دانست.

سمیه چراغزاده معاون آموزشی آموزشگاه دخترانه بسیج ناحیه یک شهرستان بهارستان، در گفتوگو با پانا، در خصوص روشهای تدریس معلمان بیان کرد: «آموزگاران میتوانند از روشهایی مانند انتقال مفاهیم به دانشآموزان از شیوههای متنوع و مؤثری استفاده کنند که هر کدام به نوعی به یادگیری بهتر و عمیقتر کمک میکند، همچنین آموزگاران میتوانند از روشی چون روش سخنرانی استفاده کنند؛ زیرا این روش شامل ارائه اطلاعات به صورت مستقیم از سوی معلم به دانشآموزان است؛ این شیوهها برای انتقال اطلاعات پایه و مفاهیم کلیدی مناسب است، اما ممکن است به تنهایی کافی نباشد.»
وی در رابطه با مهارت های حل مسئله اظهار کرد: «میتوان دانشآموزان را به گروههای کوچک تقسیم کنیم تا درباره موضوعات خاص بحث کنند؛ این روش به تقویت مهارتهای ارتباطی و تفکر انتقادی کمک میکند، شیوه یادگیری مبتنی بر پروژه دانشآموزان با انجام پروژههای علمی و تحقیقاتی به یادگیری میپردازد که این روش به آنها کمک میکند تا مفاهیم را در عمل تجربه کنند و مهارتهای حل مسئله را تقویت کنند، روش یادگیری فعال شامل فعالیتهای علمی، بازیهای آموزشی و تمرینات گروهی است زیرا به دانشآموزان اجازه میدهد تا به طور فعال در فرایند یادگیری شرکت کنند.»
چراغزاده در رابطه با استفاده از تکنولوژی در کلاس درس تاکید کرد: «تکنولوژی به طور فزایندهای در آموزش و پرورش مورد استفاده قرار میگیرد؛ برنامههای یادگیری آنلاین، معلمان میتوانند از برنامههای مختلف برای ارائه محتوا، برگزاری آزمونها و ارتباط با بچهها استفاده کنند؛ این برنامهها به دانشآموزان این امکان را میدهند که به منابع آموزشی در هر زمان و مکانی دسترسی داشته باشند؛ همچنین اپلیکیشنهای مختلفی وجود دارند که به یادگیری زبان، ریاضیات و علوم کمک میکنند؛ این اپلیکیشنها میتوانند به صورت بازیهای آموزشی یا تمرینات تعاملی طراحی شوند.»
وی در خصوص سبک یادگیری متفاوت دانشآموزان شرح داد: «آموزگاران بایستی به نیازهای مختلف دانشآموزان توجه کنند و تدریس خود را با آنها تطبیق دهند؛ بهعنوان مثال هر دانشآموز ممکن است سبک یادگیری متفاوتی داشته باشد، معلمان میتوانند با شناسایی سبکهای یادگیری روشهای تدریس خود را متناسب با آنها تنظیم کنند؛ همچنین معلمان میتوانند از منابع مختلفی مانند ویدئوها، مقالات، کتابها و فعالیتهای عملی استفاده کنند تا به نیازهای مختلف دانشآموزان پاسخ دهند.»
معاون آموزشی آموزشگاه دخترانه بسیج ناحیه یک شهرستان بهارستان، با بیان شیوههای پرسخ و پاسخ خاطرنشان کرد: «معلمان روشی به نام پرسش و پاسخ دارند که معلم به وسیله آن، شاگرد را به تفکر درباره مفهومی جدید یا بیان مطلبی تشویق میکند همچنین این روش را روش سقراطی نیز مینامند؛ در روش پرسش و پاسخ معلم با طرح سوالهای برنامهریزی شده، فعالیت ذهنی شاگردان را در مسیر مطالب و مفاهیم جدید قرار داده، آن را هدایت میکند تا خودشان به کشف مفاهیم جدید توفیق یابند.»
ارسال دیدگاه