دبیر ریاضی دبیرستان عطیه ۲ شهرستان ملارد:

موفقیت تحصیلی، مثلث همکاری مدرسه، خانواده و دانش‌آموز است

ملارد (پانا) - دبیر ریاضی دبیرستان عطیه ۲ شهرستان ملارد با تحلیل عوامل موثر در تجدیدی دانش‌آموزان، بر ضرورت پیگیری مستمر تحصیلی از اولین روزهای سال تحصیلی توسط خانواده‌ها و معلمان تأکید کرد و گفت: موفقیت تحصیلی، مثلث همکاری مدرسه، خانواده و دانش‌آموز است.

کد مطلب: ۱۶۰۲۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت تحصیلی، مثلث همکاری مدرسه، خانواده و دانش‌آموز است

سارا نعمتی، دبیر ریاضی مدرسه عطیه ۲ ملارد در گفت‌وگو با خبرگزاری پانا با اشاره به اینکه ضعف تحصیلی برخی دانش‌آموزان از ابتدای سال آغاز و در طول زمان تشدید می‌شود، گفت: «دبیران در کلاس‌های درس تلاش می‌کنند بهترین ارائه و آموزش را داشته باشند اما با این برخی از دانش آموزان نیازمند حضور بیشتر در کلاس هستند لذا اکثر مدارس کلاس‌های  تقویتی برای نوبت اول و دوم برگزار می کنند  در بیشتر مواقع شرکت‌کنندگان در این کلاس‌های پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای دارند ، اما دانش‌آموزانی که علیرغم پیگیری‌های خانواده، در کلاسها مشارکت نمی‌کنند ، و تلاش خود را افزایش نمی‌دهند در نهایت نمرات خوبی کسب نمی‌کنند.» 

وی نقش خانواده‌ها را در مسیر تحصیل فرزندان کلیدی خواند و افزود: «خانواده‌ای که نمی‌خواهد فرزندش در درسی تجدید شود، باید از ابتدای مهرماه پیگیر وضعیت تحصیلی او باشد. اگر دانش‌آموزی ضعیف است، باید از همان روزهای اول برای جبران این ضعف چاره‌اندیشی شود.»

این دبیر ریاضی نقش معلمان را نیز بسیار مؤثر دانست و اظهار کرد: «معلم موظف است از ابتدای سال، دانش‌آموزان نیازمند به تلاش بیشتر را شناسایی و نتیجه اولین آزمون‌ها را به خانواده اطلاع‌رسانی کند تا برای جبران ضعف، به ویژه در دروسی مانند ریاضی که نیازمند تمرین مداوم است، اقدام کنند. جبران این دروس در روزهای پایانی سال غیرممکن است.»

نعمتی با نگاهی تحلیلی تاکید کرد: «موفقیت تحصیلی به تلاش فردی دانش‌آموز محدود نمی‌شود؛ بلکه ترکیبی از عوامل آموزشی، خانوادگی و انگیزشی است. زمانی که سه ضلع مدرسه، خانواده و دانش‌آموز هم‌زمان مسئولیت خود را جدی نگیرند، نتیجه‌ای جز افزایش آمار تجدیدی‌ها حاصل نخواهد شد.»

وی در پایان راهکار اصلی را همراهی و پیگری جدی خانواده‌ها و معلمان از آغاز سال تحصیلی و برگزاری مستمر کلاس‌های تقویتی عنوان کرد و گفت: «دلیل تجدیدی شدن دانش‌آموزان، بیش از آنکه به روز امتحان مربوط باشد، به ضعف در مدیریت آموزشی و عدم همراهی خانواده از مهرماه بازمی‌گردد. بنابراین، تنها راهکار، تلاش مداوم از نخستین روزهای سال است.»

خبرنگار : دانش‌آموزان زهرا ابراهیمی، باران جهانگیری، آرمیتا بی‌نیاز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار