معاون پرورشی دبستان دخترانه بعثت ۲:

فضای مجازی نباید جای تربیت واقعی را بگیرد

شهریار (پانا)_-معاون پرورشی دبستان دخترانه بعثت ۲ با هشدار نسبت به جایگزینی فضای مجازی با تربیت واقعی، بر ضرورت برنامه‌ریزی تابستانی، نقش خانواده‌ها و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۶۰۱۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
فضای مجازی نباید جای تربیت واقعی را بگیرد

ثریا رضایی، معاون پرورشی دبستان دخترانه بعثت ۲، در گفت‌وگو با خبرنگار پانا با اشاره به تغییرات نسلی و تأثیر فضای مجازی بر نوجوانان اظهار کرد: «امروزه دانش‌آموزان وارد دنیایی شده‌اند که بیش از سن‌شان می‌فهمند. آی‌کیوی علمی آنان از آی‌کیوی اجتماعی‌شان پیشی گرفته و شناختشان محدود به مطالب فضای مجازی شده است. برای ارتباط مؤثر با آنان باید از آن‌ها جلوتر بود و با ایجاد انگیزه، رابطه‌ای سازنده برقرار کرد.»

وی درباره پیامدهای بی‌برنامگی تابستانی افزود: «رشد و تکامل انسان از بدو تولد آغاز می‌شود و خانواده‌ها نقش کلیدی در هدایت این مسیر دارند. حتی خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی در وضعیت مطلوبی نیستند، می‌توانند با آموزش مهارت‌هایی مانند آشپزی یا خیاطی، تابستانی پربار برای فرزندان خود رقم بزنند.»

معاون پرورشی مدرسه همچنین فضای مجازی را دارای ظرفیت مثبت دانست و گفت: «اگر در کنار استفاده از فضای مجازی، آموزش رفتار صحیح و تربیت درست صورت گیرد، این فضا می‌تواند در روند آموزش و پرورش مؤثر باشد.»

او با تأکید بر نقش خانواده‌ها ادامه داد: «آموزش سواد رسانه‌ای، ایجاد انگیزه و ارائه راهکارهای مناسب نیازمند صبر و اندیشه است. خانواده‌ها باید با آگاهی، فرزندان خود را به سمت تکامل تربیتی هدایت کنند.»

رضایی در پایان پیشنهاد کرد دانش‌آموزان تابستان را به یادگیری سواد رسانه‌ای، تقویت حافظه، آشنایی با هوش مصنوعی و کسب مهارت‌های جدید اختصاص دهند و خطاب به آنان گفت: «کافی‌ست به این فکر کنید که وقتی آموزگار از شما پرسید تابستان خود را چگونه گذراندید، بتوانید با افتخار بگویید: می‌توانم به جای یک انشا، یک کتاب بنویسم.»

خبرنگار : دانش آموز ساینا باقرنیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار