معاون پرورشی آموزشگاه مطهره ناحیه یک شهرستان بهارستان:

پرورش دانش‌آموزان، جریانی آرام اما اثرگذار است

بهارستان یک(پانا)- معاون پرورشی آموزشگاه مطهره ناحیه یک شهرستان بهارستان، پرورش دانش‌آموزان را جریانی آرام اما اثرگذار دانست.

کد مطلب: ۱۵۹۵۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
پرورش دانش‌آموزان، جریانی آرام اما اثرگذار است

 

عادله دریایی، معاون پرورشی آموزشگاه مطهره ناحیه یک شهرستان بهارستان، درباره وظایف اصلی معاون پرورشی گفت: «وظایف اصلی معاون پرورشی شامل تمامی مناسبت‌ها و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و اجتماعی در مدرسه است. معاون پرورشی باید ارتباط نزدیکی با دانش‌آموزان داشته باشد تا زمینه رشد فکری و اخلاقی آن‌ها فراهم شود و ارزش‌های انسانی و دینی در محیط مدرسه تقویت گردد. همچنین معاون پرورشی مسئول اداره تشکل‌های دانش‌آموزی، شورای دانش‌آموزی و بسیج دانش‌آموزی است.»

وی افزود: «امسال با هدف شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان، تلاش کردیم از ابتدای سال بر تشویق و ترغیب آنان تمرکز کنیم، چرا که جذب دانش‌آموزان در فعالیت‌های معارف، قرآن و مسابقات مرتبط نیازمند ایجاد اشتیاق است.»

دریایی درباره برنامه‌های فرهنگی و مذهبی گفت: «اجرای برنامه‌های مناسبتی مانند مراسم‌های دهه فجر، محرم، اعیاد، برگزاری اردوهای فرهنگی، جلسات انس با قرآن، نمایشگاه‌های فرهنگی، مسابقات کتاب‌خوانی، سرود و تئاتر مذهبی، و دعوت از سخنرانان برجسته از جمله فعالیت‌های ماست. همچنین دانش‌آموزان پایه‌های پایین‌تر را به نقش‌های همیار نماز، همیار پرورشی و همیار صف تشویق کردیم. فعالیت‌های پرورشی که دانش‌آموزان خود با خلاقیت اداره می‌کنند، مانند تزیینات، نمایش و سرود، اهمیت زیادی دارد.»

وی در خصوص چالش‌ها اظهار داشت: «یکی از مشکلات، شناخت ناکافی دانش‌آموزان نسبت به مسائل پرورشی است که بسیاری آن را از مدرسه جدا می‌دانند. همچنین کم‌کاری خانواده‌ها در همکاری با مدرسه، کم‌رویی دانش‌آموزان و کمبود بودجه از دیگر موانع مهم هستند. گاهی انتظار جوایز برای هر مسابقه و فعالیت از طرف کادر مدرسه وجود دارد که چالش‌آفرین است.»

معاون پرورشی آموزشگاه مطهره ادامه داد: «فعالیت‌های پرورشی تنها اجرای مراسم نیست، بلکه راهی برای ساختن شخصیت، اخلاق و روحیه دانش‌آموزان است. پرورش، تقویت ارزش‌هایی چون احترام، مهربانی، همدلی، مسئولیت‌پذیری و هویت دینی را در بر می‌گیرد. هر چه دانش‌آموز بیشتر در فعالیت‌های پرورشی مشارکت کند، آسیب‌های اجتماعی مانند خشونت، ناسازگاری، عدم اعتماد به نفس و عدم کشف استعداد کاهش می‌یابد.»

در پایان دریایی گفت: «باید اشتیاق دانش‌آموزان نسبت به فعالیت‌های پرورشی افزایش یابد و فرصتی برای بروز مهارت‌های آن‌ها فراهم شود. متأسفانه در مقطع متوسطه، زمان کمتری به این فعالیت‌ها اختصاص داده می‌شود. مثلاً برای مراسمی مانند نماز جماعت بهتر است نمره‌ای در نظر گرفته شود تا دانش‌آموزان انگیزه بیشتری داشته باشند. همچنین درصدد رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت کار هستیم.»

خبرنگار : دانش‌آموز؛ نازنین‌زهرا عباسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار