پژوهشگر ناحیه یک بهارستان:

مدیر مؤثرترین رکن در مدرسه است

بهارستان یک (پانا) - پژوهشگر ناحیه یک بهارستان، نقش مدیر در مدرسه را مؤثر‌ و کلیدی دانست.

کد مطلب: ۱۵۹۵۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر مؤثرترین رکن در مدرسه است

صدیقه زحمتکش در گفت‌وگو با پانا، ضمن تأکید بر جایگاه مدیر در مدرسه اظهار کرد: «در بسیاری از مدارس، گاه شاهد بروز تعارضاتی میان اولیا و معلمان در محیط آموزشی هستیم؛ من نیز در دوران مدیریتم بارها با چنین چالش‌هایی مواجه شده‌ام؛ به همین خاطر، تصمیم گرفتم راهکاری مؤثر برای حل این مسئله ارائه کنم؛ پس از تدوین مقاله و به‌اشتراک‌گذاری آن با همکاران، با بازخوردهای مثبتی روبه‌رو شدم.»

وی افزود: «نتایج تحقیقاتم این باور را در ذهنم تقویت کرد که مدیر، مؤثرترین فرد در مدرسه است؛ زیرا با رویکردی هوشمندانه و مدیریتی آگاهانه، می‌تواند بسیاری از اختلافات، میان اولیا و معلمان را مدیریت کند؛ بخشی از این تعارضات، ریشه در تفاوت‌های فرهنگی و سبک‌های مختلف زندگی دارند، و اینجا است که مدیر باید با درک خانواده‌ها و شناخت دغدغه‌های معلمان، نقش میانجی‌گرانه‌ خود را ایفا کند.»

پژوهشگر بهارستانی با اشاره به ارتقا مهارت‌های مدیران مدارس خاطرنشان کرد: «بهره‌گیری از تجربیات موفق دیگران و نگاه علمی به مسائل، از جمله راهکارهایی است که می‌تواند در کاهش این تعارضات مؤثر واقع شود؛ یک مدیر موفق، صرفاً به اداره‌ امور اجرایی مدرسه نمی‌پردازد؛ بلکه باید با تکیه بر مهارت‌ها و تجربیات خود، فضا مدرسه را به محیطی آرام برای معلمان، اولیا و دانش‌آموزان تبدیل کند.»

خبرنگار : دانش‌آموز؛ فاطمه‌کوثر احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار