اعضای شورای دانش‌آموزی و نمایندگان تشکل‌های مختلف شهریار مطرح کردند:

نظم، پیگیری و هدفمندی سه خواسته کلیدی دانش‌آموزان برای احیای نقش شورا و تشکل‌ها

شهریار (پانا) - دانش‌آموزان در جلسه‌ای با موضوع بررسی فعالیت‌های شورای دانش‌آموزی و تشکل‌ها، بر استمرار و زمان‌بندی منظم جلسات، مشارکت بیشتر دانش‌آموزان و تقویت امکانات آموزشی مدرسه تأکید کردند.

کد مطلب: ۱۵۸۹۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
نظم، پیگیری و هدفمندی سه خواسته کلیدی دانش‌آموزان برای احیای نقش شورا و تشکل‌ها

در جلسه‌ای با حضور اعضای شورای دانش‌آموزی و نمایندگان تشکل‌های مختلف مدرسه، دانش‌آموزان ضمن بیان دغدغه‌ها و نیازهای خود، خواستار نظم‌بخشی به فعالیت‌های شورا، برنامه‌ریزی مستمر و تعامل مؤثر با مسئولان منطقه‌ای شدند.

در ابتدای جلسه، دانش‌آموزان از بی‌نظمی و گسست در روند برگزاری جلسات شورای دانش‌آموزی و سایر تشکل‌ها انتقاد کرده و تأکید کردند که این روند موجب تضعیف انگیزه‌ها و ناتمام ماندن بسیاری از طرح‌ها شده است.

ریحانه امیران، از اعضای شورای دانش‌آموزی منطقه، با اشاره به اهمیت تربیتی فعالیت‌های تشکلی گفت: همه ما از نقش مهم تشکل‌ها در هویت فردی و اجتماعی دانش‌آموزان آگاه هستیم، اما متأسفانه در بسیاری از مدارس، این مسئله جدی گرفته نمی‌شود. نبود پیگیری مستمر و عدم انسجام در برگزاری جلسات باعث می‌شود موضوعات ناتمام بماند.

وی افزود: باید برای جلسات شورا و تشکل‌ها یک زمان‌بندی مشخص ماهانه یا فصلی در نظر گرفته شود. بدون نظم و برنامه، انگیزه دانش‌آموزان کاهش می‌یابد و کارایی تشکل‌ها زیر سؤال می‌رود.

در ادامه، آیدا مهدیزاده بر ضرورت تعامل میان شوراهای دانش‌آموزی و مسئولان شهری تأکید کرد و گفت: دانش‌آموزان به‌عنوان شهروندان نوجوان، حق دارند صدای خود را به گوش مسئولان برسانند. پیشنهاد می‌شود جلسات مشترکی با شهردار، مدیر آموزش و پرورش و سایر مسئولان منطقه برگزار شود تا نظرات و دغدغه‌های ما در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ شود.

مهلا طالبی نیز بر اهمیت هم‌افزایی میان تشکل‌ها تأکید کرد و گفت: تشکل‌هایی مانند شورای دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی، انجمن اسلامی، خبرنگاران مدرسه و سایر گروه‌ها باید زیر یک چتر واحد با یکدیگر همکاری کنند. این هم‌افزایی، نیازمند حمایت و برنامه‌ریزی مسئولان مدرسه و آموزش و پرورش است.

در بخش دیگری از جلسه، سارینا اختر دانش به مشکلات موجود در حوزه مشاوره تحصیلی و امکانات آموزشی اشاره کرد و گفت: مشکلاتی از جمله کمبود زمان مشاوره، نبود امکانات آزمایشگاهی، بی‌توجهی به دروس عملی مانند آزمایشگاه و تفکر، و فضای بی‌روح مراکز مشاوره، از جمله دغدغه‌های دانش‌آموزان است که باید جدی گرفته شود.

در پایان این نشست، دانش‌آموزان تأکید کردند که شوراهای دانش‌آموزی و تشکل‌ها نباید فقط یک عنوان نمادین باشند، بلکه باید با آموزش و فرهنگ‌سازی به بستری واقعی برای گفت‌وگو، کشف مسئله و حل مشکلات مدرسه و جامعه تبدیل شوند.

خبرنگار : دانش‌آموزان رویا اولادی، ساناز قلی‌پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار