معاون پرورشی و تربیتبدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه:
معلمان، مهمترین عامل رشد تربیتی و درسی دانشآموزان هستند
فیروزکوه (پانا) - معاون پرورشی و تربیتبدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه، معلمان را مهمترین عامل رشد دانشآموزان در مسائل درسی و تربیتی دانست.

مرتضی پاک، معاون پرورشی و تربیتبدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه در رابطه با ۱۲ اردیبهشت، روز معلم در گفتوگو با پانا گفت: «پس از پیروزی انقلاباسلامی با شهادت استاد مرتضی مطهری در روز ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ توسط گروه فرقان، این روز به عنوان روز معلم نامگذاری شد،لذا حضور ارزشمند یکان یکان اساتید و معلمان سرزمینم عرض تبریک دارم.»
پاک افزود: «معلمان اگر هم حکمت جو و هم حکمتآموز باشند، گاه مستقیم و گاه غیرمستقیم اثر تربیتی گستردهای را روی دانشآموز میگذارند که در بیشتر موارد، این آثارِ غیرمستقیم، به مراتب مؤثرتر از درس و کتاب و اندرز است. پیشرفت و موفقیت مدارس در گرو وجود اساتید موفق و متقی است.»
وی اظهار کرد: «یکی از مؤلفههای اصلی در نظام تحولی آموزش و پرورش، معلمان هستند. اگر بخواهیم طرح تحولی جدید را که مورد تاکید ویژه رهبر فرزانه انقلاب مدظله العالی است، در مدارس پیاده کنیم، به مجریانی توانمند که همان معلمان تمام ساحتی هستند، نیاز داریم.»
پاک در رابطه با ویژگیهای شهید مطهری افزود: «مطهری بزرگ بهترین الگو برای معلمان است؛ چراکه شهید مطهری استادی بود که دوران طلبگی را به خوبی طی کرد و با استفاده از تهذیب نفس، مطالعه و جدیت در درس به آن مرتبه رفیع دست یافت.»
معاون پرورشی و تربیتبدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه ادامه داد: «معلمان، زیر بنای مسائل تربیتی و درسی و مهمترین عامل رشد دانشآموز هستند، بنابراین باید از دو جایگاه «تعلیمی» و تربیتی مسلط باشند.»
وی خاطرنشان کرد: «شاه کلید تأثیرگذاری این است که دانشآموز، «آموزش» و «پرورش» را در گفتار و کردار معلم خود ببیند و در تجربه زیستی تحصیل خود درک کند. این دستاورد، نتیجه دو زوج همیشگی در کنار هم یعنی «تهذیبِ » و «آموزش موثر» خواهد بود.»
ارسال دیدگاه