امام جمعه‌ شهرستان رباط‌کریم:

حضور گسترده‌ مردم در تشییع شهدای خدمت، بیانگر عمق رابطه‌ مستحکم ملت با انقلاب و ولایت است

رباط‌کریم (پانا) - امام جمعه‌ شهرستان رباط‌کریم پیام تشییع و حضور گسترده‌ ملت ایران در مراسم بدرقه‌ پیکر پاک شهید جمهور و همراهانش را نشان از عمق رابطه‌ مستحکم ملت با انقلاب اسلامی و مقام منیع ولایت و دولت‌مردان در نظام دانست.

کد مطلب: ۱۴۷۷۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
حضور گسترده‌ مردم در تشییع شهدای خدمت، بیانگر عمق رابطه‌ مستحکم ملت با انقلاب و ولایت است

حجت‌الاسلام حسن ترابی، خطیب نماز جمعه‌ شهرستان رباط‌کریم در خطبه‌ اول در رابطه با ابعاد وسیع تقوا چنین گفت: بهترین لباس مومنان، لباس تقوا است که با توجه به دعای مکارم‌الاخلاق کتاب صحیفه‌ی سجادیه، ابعاد وسیعی دارد و باید به هریک از آن‌ها مانند گسترش و تعمیم عدالت، تسلط بر خشم و غضب خویش، فرونشاندن آتش اختلافات و تفرقه میان دیگران، نزدیک نمودن دل‌ها به هم و ایجاد اتحاد و انسجام، ایجاد محبت و مودت میان مردم، تبلیغ و منتشر کردن نیکوکاری دیگران در جامعه و پوشاندن عیوب و زشتی آنان، خوش‌رفتاری و داشتن تواضع، سرزنش نکردن دیگران به واسطه‌ خطا و اشتباهات آنان عمل کرد.

امام جمعه‌ شهرستان رباط‌کریم در ابتدای خطبه‌ی دوم، ضمن عرض تسلیت شهادت شهدای خدمت، شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش به تشریح سانحه‌ هوایی بالگرد ایشان پرداخت و گفت: آیت‌الله رئیسی، خادم‌الرضا هشتمین رئیس‌ جمهور اسلامی ایران، که روز یکشنبه‌ گذشته، در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌ سی، به سمت تبریز در منطقه‌ ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه‌ی هوایی شد، به همراه کلیه‌ همراهانش از جمله وزیر امور خارجه شهید مجاهد امیر عبداللهیان، امام جمعه‌ی مردمی و معتبر تبریز آیت‌الله آل‌هاشم، استاندار تبریز، سرتیپ حفاظت رئیس جمهور سردار موسوی و کادر محترم پرواز، همزمان با ولادت امام رئوف، علی‌بن موسی الرضا به مقام رفیع شهادت نائل شدند.

وی در بیان ویژگی‌های شهید سید ابراهیم رئیسی چنین گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایشان در خدمت به مردم، خستگی نمی‌شناخت. در این ۳۳ ماه خدمت یک روز به مرخصی نرفت و هرگز اقدامات و فعالیت‌هایش تعطیل نشد. حضور مستمر در میان مردم و مشاهده مشکلات از نزدیک، سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی از ویژگی‌های او و دولت مردمی‌اش بود. ایشان حتی در دوران طغیان کرونا، از حضور در میان مردم خودداری نکرد. خواستش درمان درد مردم و دولتش، دولتی مردمی بود که هرگز تافته‌ی جدا بافته از مردم نبود.

ترابی افزود: ۴۷ سفر استانی به روستاهای صعب‌العبور و مرزی در طول ۳۳ ماه ریاست جمهوری، از مهم‌ترین ویژگی‌های ایشان در کنار داشتن روحیه‌ی انقلابی، مردمی و مخلص بودن، دلسوزی، دین‌داری و ولایت‌مداری بود. در واقع ولایت‌مداری و تبعیت محض ایشان از ولی فقیه زمان، برجسته‌ترین ویژگی سیدالشهدای خدمت، شهید رئیسی بود. همچنین علت محبوب شدن در میان دولت‌ها، اخلاص ایشان همانند سردار سلیمانی بود.

خطیب نماز جمعه‌ شهرستان رباط‌کریم در رابطه با خدمات شایان شهید رئیسی در دولت سیزدهم گفت: رشد شاخص‌های کلان اقتصادی، انجام کارهای بزرگ و زیربنایی، حضور مستقیم و بی‌واسطه در میان مردم، ساده زیستی، کاهش تشریفات در زندگی شخصی و حکومتی، روحیه‌ی جهادی و انقلابی، تحرک بالا در سیاست خارجی از خدمات دولت سیزدهم بود. علاوه‌بر این افتتاح و بهره‌برداری فاز یازده پارس جنوبی پس از ۲۰ سال وقفه توسط مهندسان و متخصصان داخلی، بهره‌برداری از مدرن‌ترین شبکه‌ی آب‌رسانی کشور در سنندج، افتتاح بزرگ‌ترین پروژه‌ی ریلی کشور در سیستان و بلوچستان، افتتاح تونل آب‌رسانی به دریاچه‌ی ارومیه و احیای آن و افتتاح بزرگ‌ترین پروژه‌ی آب‌رسانی غدیر در خوزستان از دیگر خدمات دولت سیزدهم بود.

حجت‌الاسلام ترابی عنوان کرد: ملت وفادار و ولایت‌مدار ایران، مخصوصا مردم شریف و عزیز تهران، تبریز، قم، بیرجند و مشهد در این چند روز با حضور میلیونی خود، قابی ماندگار را رقم زدند و تشییعی تاریخی را به نمایش گذاشتند. همه‌ی اقشار جامعه در فراق از دست‌ دادن رئیس جمهوری که از جنس خودشان بود، اشک ریختند. در هیچ کجای دنیا، چنین پیوند عمیق عاطفی میان یک ملت و دولت‌مردان وجود ندارد. پیام این تشییع و حضور حماسی و گسترده‌ی ملت ایران در مراسم بدرقه‌ی پیکر پاک شهید جمهور و همراهانش، عمق رابطه‌ی مستحکم ملت با انقلاب اسلامی و مقام منیع ولایت و دولت‌مردان در نظام است.

ترابی در ادامه به بیان مهم‌ترین پیام این تشییع ماندگار و عظیم پرداخت و گفت: این تشییع باشکوه، باعظمت و ماندگار نتیجه‌ خدمت به مردم است. پیام حضور مردم در مراسم این است که باید خدمت صادقانه و بی‌منت به ملت کرد. در واقع این بدرقه و حضور میلیونی به معنی تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب و امام و ولایت است‌.

خبرنگار : مهسا احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار