امام جمعه گلستان شهرستان بهارستان:

آیت‌الله رئیسی فرهنگ ولایتمداری و تفکر ساده‌زیستی را در جامعه نهادینه کرد

بهارستان‌دو (پانا) - امام جمعه گلستان شهرستان بهارستان عنوان کرد: آیت‌الله رئیسی، فرهنگ خدمت و ولایتمداری به‌خصوص تفکر ساده‌زیستن را در جامعه نهادینه کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۶۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
آیت‌الله رئیسی فرهنگ ولایتمداری و تفکر ساده‌زیستی را در جامعه نهادینه کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌سجاد موسوی در مراسم گرامیداشت شهادت شهید آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی و همراهانش که در مصلای امام خمینی(ره) بهارستان‌ دو برگزار شد، گفت: کسانی سعادتمند هستند که چنانچه از دنیا می‌روند در فراق‌ آن‌ها هزاران نفر اشک می‌ریزند‌، به‌گونه‌ای می‌می‌رند که در دل‌ها و یاد‌ها زنده می‌مانند و یادشان بسیار گرامی است.

امام جمعه گلستان شهرستان بهارستان در خصوص زمان و مکان مرگ انسان‌ها اظهار کرد: مکان و زمان مرگ هیچ یک از ما مشخص نیست و انسان‌ها نیز نسبت به این موضوع، علمی ندارند. بنا بر ویدوئوی پخش‌شده از شهید‌ آیت‌الله سید‌محمد آل‌هاشم، پدر وی توصیف و تمجید از احوالات پسر می‌کند و می‌گوید آیت‌الله سیدمحمد آل‌هاشم نه تنها پسر من بلکه پدر من نیز است. من وصیت کرده‌ام که بعد از مرگ من پسرم نماز‌های من را بخواند اما هم‌اکنون پدر باید برای پسر نماز بخواند.

وی اعتقاد و باور انسان‌ها در هنگام مرگ را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: در زمان مرگ، موضوعی که بسیار به آن اشاره می‌شود، اعتقاد و باور‌ انسان‌ها است. عشق به اهل‌بیت(ع) و خدمت به مردم، اولین وظیفه هر انسان مومن و با‌ایمان است. دلیل اینکه اقشار مختلف مردم برای شهادت رئیس‌جمهور ملت ایران ناراحت هستند این است که این شهید، خادم اهل‌بیت(ع) و مردم بود. اولین اولویت وی در تمام شرایط رفع نیاز‌های مردم و درک کردن آن‌ها بود و این موجب شده بود که عشق آیت‌الله رئیسی در دل‌ها جوانه بزند.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به موضوع سعادتمندی و عاقبت به خیری ادامه داد: ادب و متانت در برابر اهل‌بیت(ع) مسبب عاقبت به خیری انسان می‌شود. یکی از شمول سعادتمندی، ایجاد رابطه قلبی، زبانی و عملی با ولی خدا و یکی از رمز‌های دیگر خوشبختی، احترام و ادب نسبت به والدین است.

امام جمعه گلستان خاطر‌نشان‌ کرد: آیت‌الله رئیسی و همراهانش، فرهنگ خدمت و ولایتمداری به‌خصوص تفکر ساده زیستن و مردم‌داری را در جامعه نهادینه کردند. آن‌ها خود را سرباز ولایت دانستند و ولایتمندانه نیز از این دنیا رفتند.

خبرنگار : دانش‌آموز، پارمیدا پرنلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار