کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با پانا:

تئاتر عروسکی بهترین زبان برای ارتباط با مخاطب است

اسلامشهر (پانا) - کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون، تئاتر عروسکی و فانتزی را بهترین زبان برای ارتباط مفاهیم به مخاطبان دانست.

کد مطلب: ۱۴۷۵۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
تئاتر عروسکی بهترین زبان برای ارتباط با مخاطب است

رضا فقیهی در گفت‌وگو با پانا تئاتر عروسکی و فانتزی را بهترین زبان برای ارتباط با مخاطبان دانست و در رابطه‌ با استقبال نسل نوجوان و جوان از هنرهای نمایشی و عروسکی اظهار کرد: «به‌طور کلی عروسک برای مخاطبان جذاب است و برای تئاتر بزرگسال و تئاتر کودکان، تفاوتی ندارد. چون بخشی از تئاتر عروسکی مناسب بزرگسالان نیز است. البته نوع عروسک‌ها و عروسک‌گردانی در ارتباط بهتر با مخاطبان بسیار موثر است.»

این کارگردان در رابطه با موضوعات مطرح در نمایش‌های عروسکی و نتایج آن برای نسل جوان بیان کرد: «هر موضوعی که دغدغه جامعه است، مد نظر نویسنده قرار می‌گیرد. چون تئاتر عروسکی اساسا جذاب و دیدنی است. زیرا یکی از شاخه‌های آن از داستان‌ها و قصه‌های قدیمی ایرانی تولید می‌شود و سوژه‌های مناسبی برای تئاتر هستند.»

وی با اشاره به وضعیت نمایش عروسکی در ایران تصریح کرد: «نمایش عروسکی نسبت به گذشته، رشد چشمگیری داشته است. چون در رده، سبک‌ها و تکنیک‌های متفاوت، تولید اثر شده و مخاطبان بسیاری را با سلیقه‌های متفاوت جذب کرده است. البته تئاتر عروسکی را به‌روز باید کار کرد و نیم‌نگاهی هم به تئاتر عروسکی در سطح بین‌الملل داشت تا با بهره‌گیری از آن سطح تئاتر عروسکی کشور را نیز بالا برد.»

فقیهی با اشاره به آخرین اثر خود با عنوان «نمایش راه و بی‌راه» گفت: «این نمایش از یک قصه ایرانی نگارش شده و با ترکیب تئاتر زنده و عروسکی اجرا می‌شود.»

خبرنگار : دانش آموز، محدثه رشیدپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار