با صدور بیانیه‌ای صورت گرفت

واکنش شورای نگهبان به خبر حذف گزارش تفصیلی انتخابات 88

تهران (پانا) - شورای نگهبان به خبر حذف گزارش تفصیلی این نهاد درباره انتخابات ریاست جمهوری سال 88 از روی پایگاه اطلاع‌رسانی خود واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۹۲۸۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
واکنش شورای نگهبان به خبر حذف گزارش تفصیلی انتخابات 88

بعد از انتشار متن کامل لایحه دفاعیه محمدرضا خاتمی، نایب رئیس ششمین دوره مجلس شورای اسلامی که بعد از برگزاری 3 جلسه دادگاه به دلیل طرح موضوع تقلب 8 میلیونی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 88 به 2 سال حبس تعزیری محکوم شد، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی از حذف گزارش تفصیلی شورای نگهبان که در لایحه دفاعیه خاتمی به آن اشاره شده است، از پایگاه اطلاع‌رسانی این نهاد سخن به میان آوردند.

اما برخی کارکنان روابط عمومی این شورا موضوع را تکذیب و اصلاح‌طلبان را «دروغگو» خطاب کردند. این افراد همچنین با انتشار لینکی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر، از وجود گزارش تفصیلی شورای نگهبان خبرد ادند و گفتند که این حذف موقتی و به دلیل ایجاد تغییر در پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان صورت گرفته است.

با این حال کاربران منتقد قانع نشدند و تاکید کردند که این گزارش جدید همان روز ساخته شده است و «احتمالا» تفاوت‌هایی با گزارش پیشین دارد.

پیش از این شورای نگهبان اعلام کرده بود که روز شنبه در حضور خبرنگاران و عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورا و قائم مقام دبیر، از نسخه جدید پایگاه اطلاع رسانی خود رونمایی خواهد کرد.

همچنین شورای نگهبان با صدور اطلاعیه‌ای به حواشی اخیر واکنش نشان داده است. متن این اطلاعیه به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

به دنبال طراحی نسخه جدید پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان و انتقال کامل اخبار از نسخه قبلی، و راه‌اندازی آزمایشی نسخه جدید از روز یکشنبه ۱۵ تیرماه ۱۳۹۸، اخباری که به آدرس‌های قبلی در موتور‌های جستجو نمایه‌سازی (indexing) شده یا در سایت‌ها به آن‌ها لینک شده، ممکن است با مراجعه کاربران به آن خبر با پیغام خطا مواجه شده و به نسخه جدید هدایت شود که در این صورت کاربر می‌تواند با جستجوی عنوان خبر در سایت جدید به خبر موردنظر دسترسی پیدا کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار