در فنلاند؛

پایان دیدار بیش از دو ساعته ترامپ و پوتین

تهران (پانا) - دیدار رئیس جمهور آمریکا و همتای روس او در هلسینکی فنلاند دو ساعت و ده دقیقه طول کشید.

کد مطلب: ۸۳۷۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
پایان دیدار بیش از دو ساعته ترامپ و پوتین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین همتای روس او در هلسینکی فنلاند که بیش از دو ساعت و ده دقیقه طول کشید به پایان رسید.

دونالد ترامپ در ابتدای این دیدار خطاب به پوتین گفت آقای رئیس جمهور نخست می خواهم به شما در میزبانی موفق رقابت های جام جهانی که یکی از بهترین جام های جهانی بود، تبریک بگویم. همچنین می خواهم به سبب عملکرد تیمتان به شما تبریک بگویم. تیم شما عملکرد خوبی در این رقابت ها داشت. من بازی فینال و نیمه نهایی را تماشا کردم که بازی های خارق العاده و زیبایی بودند. از این رو، به شما تبریک می گویم.

مهمتر از همه این که، موضوعات مهمی برای گفتگو کردن وجود دارند . ما گفتگوهایی از تجارت گرفته تا مسائل نظامی تا موضوعات موشکی و هسته ای و چین داریم. ما کمی درباره چین صحبت کرده ایم و رئیس جمهور شی (جین پینگ) یک دوست مشترک محسوب می شود. ما به عنوان دو کشور با فرصت های بزرگی مواجه هستیم. صراحتا بگویم ما به مدت چند سال خیلی خوب با یکدیگر همراه نبوده ایم. من مدت زمان زیادی نیست که اینجا (رئیس جمهور) هستم . حدود دو سال است که اینجا هستم. ­ اما روابط خارق العاده ای با یکدیگر داریم. من همواره حتی در زمان کارزار انتخاباتی گفته ام که همراه شدن با روسیه مسئله ای خوب محسوب می شود نه این که موضوع بدی باشد. فکر می کنم جهان می خواهد شاهد همراه شدن ما با یکدیگر باشد. ما دو قدرت بزرگ هسته ای هستیم. ما نود درصد از تسلیحات هسته ای را در اختیار داریم. اما این مسئله خوبی نیست بلکه یک موضوع بد محسوب می شود. فکر می کنم و امیدوارم که ما بتوانیم اقدام خوبی در این باره انجام دهیم زیرا این یک موضوع مثبت نیست و یک مسئله منفی محسوب می شود. از این رو، ما درباره این موضوع در میان موضوعات دیگر گفتگو خواهیم کرد.

در حالی که جهان منتظر است، من به گفتگوهای شخصی مان چشم دارم که فکر می کنم اکنون آغاز خواهد شد و سپس کل تیم ما با یکدیگر دیدار خواهند داشت . شما یک تیم با خود دارید و ما سوالات زیادی داریم که مطرح خواهیم کرد.

در این دیدار پوتین خطاب به ترامپ گفت:«زمان آن رسیده که در مورد روابطمان اساسی گفتگو کنیم»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار