تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای امشب به تهران باز می‌گردد

تهران (پانا) - هیأت مذاکره کننده ایرانی به ریاست وزیر امور خارجه امشب به تهران باز می‌گردد.

کد مطلب: ۸۳۵۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای امشب به تهران باز می‌گردد

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته‌ای به پانا گفت: «تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به ریاست وزیر امور خارجه امشب به تهران باز می‌گردند.»

پیش از این برخی اخبار از احتمال ماندن برخی اعضای تیم در وین برای ادامه مذاکرات خبر داده بود.

نشست کمیسیون مشترک برجام ظهر امروز به وقت تهران در وین برگزار شد. این اولین نشست وزیران امور خارجه ایران و گروه 5 بعد از خروج آمریکا از برجام بود که حدود یک ساعت طول کشید.

به گفته محمد جواد ظریف بسته پیشنهادی اروپا دو روز پیش به تهران ارائه شده است. بر بیانیه مشترک پایانی نشست امروز بر ادامه روند مذاکرات از سوی دو طرف تأکید شد اما هنوز مشخص نیست که ایران روند مذاکرات را ادامه خواهد داد.

محمد جواد ظریف اعلام کرده است که تعهدات امروز به تهران منتقل خواهد شد و تصمیم نهایی از سوی مقام های کشور در تهران گرفته می شود.

فدریکا موگرینی که بیانیه پایانی نشست را قرائت کرده به سوالات خبرنگاران پاسخ نداده است و در بیانیه پایانی برخی تعهدات از جمله ترویج روابط اقتصادی با ایران، باز نگه داشتن کانال‌های مالی و صادرات نفت، حمایت از تجارت و سرمایه‌گذاری و محافظت از شرکت‌ها از آثار خارجی تحریم‌های ایالات متحده تأکید شده است.

وزیر امور خارجه فرانسه پیش از آغاز نشست کمیسون مشترک اعلام کرده بود که بسته پیشنهادی اروپا کامل نیست و تلاش اروپا این است که تا نوامبر تکمیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار