موگرینی: تنها توافق موجود با ایران برجام است و باید حفظ شود

قاب تصویر ظریف، حریری، جبیر و موگرینی در بروکسل

تهران (پانا) - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه اجلاس سوریه در بروکسل که وزیر امور خارجه ایران نیز در آن شرکت کرده است روسای جمهوری فرانسه و آمریکا را خطاب قرار داده و اعلام کرده است که تنها توافق کنونی با ایران برجام است که باید حفظ شود.

کد مطلب: ۸۱۶۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
موگرینی: تنها توافق موجود با ایران برجام است و باید حفظ شود

به گزارش سان استار،‌ فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه نشست اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد که در سوریه برگزار شد با اشاره به دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در واشنگتن و تأکید آنها بر توافق تازه با ایران خاطرنشان کرد که توافق هسته‌ای کنونی با ایران به نتیجه رسیده است و باید حفظ شود.

موگرینی گفت: «‌اتفاقی که باید در آینده پیش بیاید، پیش خواهد آمد اما در حال حاضر توافق موجود است، کار می‌کند و باید حفظ شود.»

به گزارش پانا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز پس از سفر 6 روزه خود به نیویورک برای شرکت در اجلاس سوریه به بروکسل سفر کرده است.

سعد حریری، نخست وزیر لبنان و عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان نیز در این نشست حضور دارند.

موگرینی در این نشست از ایران، روسیه و ترکیه خواسته است تا برای پایان جنگ در سوریه تلاش بیشتری کنند.

او گفته است که سه کشور مذکور «مسئولیت ویژه‌ای» برای اطمینان از «آتش‌بس و فشار بر دولت بشار اسد برای بازگشت به میز مذاکره » بر عهده دارند.

او ادامه داد که شاهد افزایش فعالیت‌های نظامی مخالفانی هستیم که ایران، روسیه و ترکیه قول داده بودند با آنها وارد مذاکره شوند.

او تأکید کرد که ما بر این باور هستیم که تنها راه حل بحران سوریه راه حل سیاسی تحت نظارت سازمان ملل متحد است.

سران حاضر در نشست در پایان عکس یادگاری گرفتند. در این عکس سعد حریری و عادل الجبیر در کنار موگرینی ایستاده و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پشت سر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ایستاده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار