بهارستان در هفته جاری: وزرای ارتباطات و کشور به صحن مجلس می‌روند

از بررسی موارد بودجه‌ای اعاده شده از سوی شورای نگهبان تا عزم نمایندگان برای اصلاح ساختار پاستور

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات علنی این هفته خانه ملت، سوال از وزرای کشور و ارتباطات به همراه ارائه گزارش صندوق ذخیره فرهنگیان را در دستور کار خود دارند.

کد مطلب: ۸۰۳۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
بهارستان در هفته جاری:  وزرای ارتباطات  و کشور به صحن مجلس می‌روند

جلسات علنی این هفته مجلس شورای اسلامی از فردا (یکشنبه) بعد از یک هفته تعطیلی و سرکشی به حوزه‌های انتخابیه و البته استراحت بعد از بررسی فشرده لایحه شفاف بودجه 97، آغاز خواهد شد و نمایندگان مطابق رسم معمول بهارستان، در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه جلسه علنی برگزار خواهند کرد.

نمایندگان در هفته جاری طرح یک فوریتی الحاق 2 ماده به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر را در دستور کار دارند، همچنین طرح اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در کنار لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور را در دستور رسیدگی دارند.

بر اساس این گزارش، بررسی طرح یک فوریتی تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، بررسی لایحه یک فوریتی اصلاح بخشی از ساختار دولت، طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی و همچنین طرح الحاق موادی به قانون آیین‌نامه داخلی مجلس از دیگر دستور کارهای جلسات علنی در هفته جاری خواهد بود.

بهارستان نشینان همچنین رد طرح دهیاری‌ها، لایحه موافقتنامه بین‌المللی روغن زیتون و کنسرو زیتون، لایحه تشکیل سازمان دریایی نیروهای مسلح، لایحه حفاظت از خاک در کنار لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی حمایت از ارقام جدید گیاهی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

لایحه موافقتنامه اخیر امضا شده بین ایران و چین در خصوص همکاری در زمینه بهداشت و قرنطینه دامی نیز مورد بررسی نمایندگان ملت قرار خواهد گرفت.

آنان همچنین لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور و لایحه هزینه قطعی کردن اعتبار خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک از دیگر دستور کارهای مجلس شورای اسلامی در هفته جاری خواهد بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین گزارش کمیسیون تلفیق درمورد لایحه بودجه سال ۹۷ و سوال ملی محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و ۱۵ نماینده از عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور به همراه سوال ملی سیده حمیده زرآبادی، نماینده مردم آبیک، قزوین و البرز و سیده فاطمه حسینی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فنیاوری اطلاعات نیز در دستور کار خانه قرار دارد.

بهارستان نشینان در ادامه برنامه‌های خود در هفته جاری در صحن علنی بهارستان، گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در خصوص اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار را مورد بررسی قرار خواهند داد.

گزارش کمیسیون برنامه در مورد عملکرد اجزای یک و 2 بند (ز) تبصره نخست قانون بودجه سال ۹۶ و گزارش نهایی کمیسیون آموزش و تحقیقات بهارستان در مورد تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را بررسی خواهند کرد.

گفتنی است، گزارش کمیسیون برنامه از عملکرد قانون هدفمندی یارانه‌ها و تبصره‌های مربوط آن در قوانین بودجه سنواتی در سال‌های ۸۹ تا ۹۵ و گزارش کمیسیون کشاورزی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان جنگل‌ها نیز در دستور کار هفته آینده نمایندگان در صحن علنی مجلس گنجانده شده است.

اما یکی از مهمترین دستور کارهای هفته جاری مجلس شورای اسلامی، بررسی مواد اعاده شده از سوی شورای نگهبان در خصوص لایحه بودجه سال 97 است که بعد از بررسی در کمیسیون تلفیق برای رای‌گیری مجدد در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

در این حالت دو فرض وجود دارد، یک اینکه نمایندگان بر نظر قبلی خود در خصوص لایحه بودجه اصرار کنند که در این حالت مجمع تشخیص مصلحت رافع اختلاف بین شورای نگهبان و قوه مقننه خواهد بود و دوم اینکه نمایندگان اصلاحات مدنظر شورای نگهبان را اعمال کنند و اقدام به تصویب مواد اعاده شده کنند که با توجه به شرایط امروز خانه ملت و آخرین و شنیده‌های خبرنگار پارلمانی پانا، مورد دوم محتمل‌تر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار