بهادری جهرمی:

آزادی دیپلمات اسدی نمونه‌‌ای از پیگیری حقوق شهروندان کشورمان از سوی دستگاه دیپلماسی بود

شهید امیرعبداللهیان بازوی عملیاتی آقای رئیسی در حوزه سیاست خارجی بود

تهران (پانا) - سخنگوی دولت با بیان اینکه آزادی دیپلمات اسدی نمونه‌‌ای از پیگیری حقوق شهروندان کشورمان از سوی دستگاه دیپلماسی بود، گفت که یک هم آوایی خوب بین دیپلماسی و میدان که قبلا یک بحران بود در دولت آقای رئیسی و در دوران آقای امیرعبداللهیان در امتداد و مقوم هم قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۴۷۷۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
آزادی دیپلمات اسدی نمونه‌‌ای از پیگیری حقوق شهروندان کشورمان از سوی دستگاه دیپلماسی بود

علی بهادری جهرمی در سخنانی در مراسم یادبود استاد شهید امیرعبداللهیان در دانشکده حقوق و علوم سیاسی در دانشگاه تهران اظهار کرد: روحیه اخلاقی و مردمی و سادگی و بی آلایشی اقای رییسی را مردم بیشتر دیدند و اگر می‌خواستیم در کنار ایشان کسی را قرار دهیم اقای امیرعبداللهیان بودند. ایشان به شدت متواضع و اخلاق‌مدار بودند. در حوزه سخنگویی و هم در دفتر دولت ایشان را می‌دیدیم و در تماس بودیم. ایشان بسیار با ادب و مبادی آداب بودند و خیلی وقت‌ها اول پیامک می فرستادند که امکان صحبت دارید. در روند کار و همکاری بسیار آداب‌مند بودند و انسان خجالت‌زده می‌شد.

وی گفت بازوی عملیاتی آقای رئیسی و دولت در حوزه سیاست خارجی آقای امیرعبداللهیان بودند که بسبار پر کار بودند و در حوزه کاری خودشان هم در عین رعایت ادب و اخلاق بسیار مقتدرانه برخورد می‌کردند. در عملکرد ایشان و روش کارشان این اقتدار را می دیدید. روحیه تعاملی ایشان چه با نهادها و شخصیت های سیاسی مختلف هم قابل تامل است و از شخصیت های سیاسی ادوار با نگاه‌های مختلف به عنوان مشاور استفاده می کردند.

سخنگوی دولت گفت اینکه روزی 2 میلیون بشکه در روز ایران نفت می فروشد، اینها ناشی از اقدامات هم افزای حوزه دیپلماسی با وزارت نفت است و اگر تجارت خارجی غیر نفتی ما توانست در ۱۴۰۱ رکورد تاریخی کشور را بشکند در شرایطی که کشور تحریم شدید است، نتیجه هم آوایی حوزه دیپلماسی و میدان‌داران اقتصادی ماست. وزرای حوزه اقتصادی و تجاری بیشترین تعامل را با وزیر خارجه داشتند.

وی افزود: دعاوی متعدد حقوقی که دولت در آنها موفق شد علیه ایالات متحده در حوزه تحریم و در حوزه مخابرات و دعاوی که پیش از این در آن‌ها شکست خورده بودیم و با جرح داور دوباره نفسی در آن تازه شد اقداماتی بود که از سوی دیپلماسی و میدان داران مدیریت حقوقی کشور در این دوره شکل گرفت.

سخنگوی دولت افزود: در حوزه احقاق حقوق شهروندی موافقت نامه های متعدد دو جانبه برای تبادل زندانیان امضا شد و دیپلمات اسدی که بعد از پنج سال آزاد شد نمونه‌هایی از پیگیری حقوق شهروندان کشورمان از سوی دستگاه دیپلماسی بود. در عضویت در شانگهای و بریکس و در موضوعاتی از جمله جنگ غزه ایشان بسیار موفق عمل کردند.

بهادری جهرمی گفت: آقای امیرعبداللهیان در عین حال بسیار ‌پیگیر موضوعات فرهنگی ‌و ورزشی بودند و حل مشکلات تیم ملی از این جمله بود. شخص ایشان و وزارت خارجه برای هماهنگی‌های بین المللی برای زمینه سازی مسابقات تدارکاتی تیم ملی بسیار تلاش کردند و اشراف و دغدغه شخصی در این حوزه داشتند که قابل توجه بود، ایشان همچنین اهل پیگیری رویدادهای فرهنگی هم بودند و حضورشان در نمایشگاه کتاب آخرین حضورشان در یک رویداد فرهنگی بود. او یکی از پایه‌های ثابت حضور در رویدادهای فرهنگی و موافقت نامه های مربوطه بود و به شدت نیز احترام خاصی برای خانواده شهدا قائل بودند. ما در دولت سرکشی به خانواده شهدا داریم و آقای امیرعبداللهیان پای ثابت پاسداشت خانواده شهدا بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار