اسلامی به پانا خبر داد؛

پیشنهاد برگزاری انتخابات الکترونیک در کلانشهرها

بازه زمانی تبلیغات از ۲۳ خرداد تا ۶ تیر ماه است

تهران (پانا) - سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت پیشنهاد برگزاری انتخابات الکترونیک در کلانشهرها را مطرح کرده‌ایم؛ منتظر جمع‌بندی جلسات کارشناسی با شورای نگهبان هستیم.

کد مطلب: ۱۴۷۷۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
پیشنهاد برگزاری انتخابات الکترونیک در کلانشهرها

محسن اسلامی در گفت‌و‌گو با پانا با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: «براساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی باید ظرف ۵۰ روز رئیس‌جمهور مشخص شود. بر همین اساس جدول زمان‌بندی طراحی شده است و ۸ تیر ماه روز برگزاری انتخابات است و اگر انتخابات به دوره دوم رسید، ۱۵ تیر ماه را به‌عنوان روز برگزاری مرحله دوم انتخابات لحاظ کردیم.»

وی افزود: «۱۰ خرداد روز ثبت‌نام است و نهایتا طی ۵ روز این امکان وجود دارد که نامزدها، ثبت‌نام خود را نهایی کنند. پس از ثبت‌نام بررسی صلاحیت را توسط شورای نگهبان خواهیم داشت که ۷ روز طول خواهد کشید و ما ۲۲ خرداد نامزدهای نهایی را اعلام می‌کنیم.»

سخنگوی ستاد انتخابات کشور بیان کرد: «بازه زمانی تبلیغات از ۲۳ خرداد تا ۶ تیر ماه است که با صداوسیما هماهنگ شده و همچنین در حال پیگیری هستیم که بخشی از سکوها مناظرات را منتشر کنند.»

اسلامی خاطرنشان کرد: «این فرآیند، فرآیند انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردم است. رئیس‌جمهور پس از تنفیذ به مدت چهار سال ریاست‌جمهوری را عهده‌دار می‌شود. انتخابات ۸ تیر، چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد بود و رئیس‌جمهور دولت چهاردهم مشخص می‌‌شود.»

وی با بیان اینکه تجربه موفقی در انتخابات الکترونیک مجلس داشتیم که باید از آن بهره‌گیری شود، گفت: «پیشنهاد برگزاری انتخابات الکترونیک در کلانشهرها را مطرح کرده‌ایم؛ منتظر جمع‌بندی جلسات کارشناسی با شورای نگهبان هستیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار