توافق ایران و سودان برای تسریع در روند بازگشایی سفارتخانه‌ها

تهران (پانا) - وزارت خارجه سودان امروز (شنبه) در بیانیه‌ای از توافق این کشور با جمهوری اسلامی ایران برای تسریع در روند بازگشایی سفارتخانه‌ها در تهران و خارطوم خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۷۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
توافق ایران و سودان برای تسریع در روند بازگشایی سفارتخانه‌ها

به گزارش شبکه العربیه، وزارت خارجه سودان در این بیانیه اعلام کرد «حسین عوض» وزیر امور خارجه این کشور که جهت شرکت در مراسم تشییع شهدای خدمت به تهران سفر کرده است، ظهر شنبه (۵ خرداد ۱۴۰۳) با «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق این بیانیه، حسین عوض در جریان این دیدار، شهادت شهدای خدمت در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت و بر همبستگی کشورش با ایران در این ضایعه بزرگ تاکید کرد.

در بیانیه وزارت خارجه سودان آمده است که دو طرف در جریان این دیدار درباره راه‌های توسعه روابط میان سودان و ایران در تمامی زمینه‌ها رایزنی کردند.

در بیانیه وزارت خارجه سودان همچنین آمده است: دو طرف توافق کردند که با تسریع در تکمیل روند بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور، به پیشبرد سریع روابط فی‌مابین به بالاترین سطوح کمک کنند.

وزارت امور خارجه کشورمان اواسط مهر ۱۴۰۲ اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران و جمهوری سودان، متعاقب تماس‌های صورت گرفته میان مقامات عالی دو طرف در ماه‌های اخیر، تصمیم گرفتند در راستای خدمت به منافع دو کشور، روابط دیپلماتیک خود را از سرگیری کنند.

وزارت امور خارجه افزود: دو دولت توافق کردند روابط دوستانه فی‌مابین را بر اساس احترام متقابل به حاکمیت، برابری، منافع مشترک و همزیستی مسالمت‌آمیز توسعه دهند.

این بیانیه خاطرنشان کرد: دو طرف توافق کردند همکاری خود را در زمینه‌های مختلفی که می‌تواند منافع ملت های دو کشور را محقق کند و امنیت و ثبات منطقه را تامین نماید، گسترش دهند.

وزارت امور خارجه در این بیانیه افزود: دو طرف توافق کردند اقدامات لازم را برای گشایش سفارتخانه‌های دو کشور در آینده نزدیک، انجام داده و هماهنگی‌های لازم را برای تبادل هیات‌های رسمی برای بررسی راه‌های گسترش همکاری میان دو کشور انجام دهند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار