قادری در گفت‌وگو با پانا:

رئیس‌جمهور آینده نباید نگاهی متفاوت از نگاه آیت‌الله رئیسی داشته باشد

تشییع پیکر باشکوه شهدای خدمت دنیا را متحول کرد

تهران (پانا) - نماینده مردم شیراز در مجلس یازدهم و دوازدهم با بیان اینکه رئیس‌جمهور آینده نباید نگاهی متفاوت از نگاه آیت‌الله رئیسی داشته باشد، گفت رئیس‌جمهور باید بتواند وحدت و همبستگی بین نقاط مختلف کشور ایجاد و از ظرفیت و توانمندی داخلی بهره‌برداری کند.

کد مطلب: ۱۴۷۷۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس‌جمهور آینده نباید نگاهی متفاوت از نگاه آیت‌الله رئیسی داشته باشد

جعفر قادری در گفت‌وگو با پانا ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و حسین امیرعبداللهیان، اظهار کرد:‌ «آیت‌الله رئیسی علی‌رغم نامهربانی‌ها و بداخلاقی‌هایی که بعضی جریان‌های سیاسی نسبت به ایشان داشتند، اما انصافاً اقدامات خوبی انجام دادند. تعامل خوبی بین مجلس و دولت برقرار بود، در عین حالی که مجلس به وظایف نظارتی خود عمل می‌کرد تعامل نیز برقرار بود به‌عنوان مثال مجلس شورای اسلامی با پیگیری مسائل، دولت را به این جمع‌بندی رساند که برخی وزرا باید تغییر کنند،‌ این اتفاق بدون هیچ‌گونه تنش و حساسیت صورت گرفت.»

وی ادامه داد: «با تعامل دولت و مجلس اصلاحات خوبی رخ داد؛ در این مدت نرخ تورم و بیکاری کاهش یافت. فروش نفت که روزانه 300 هزار بشکه بود، به روزانه دو میلیون بشکه رسید به‌گونه‌ای که جریان‌های تند آمریکایی از این اقدامات دولت عصبانی شدند.»

نماینده مردم شیراز در مجلس بیان کرد: «مجلس نیز با اولویت‌بندی موجب ارائه خدمت انقلابی شد به‌صورتی که مقام معظم رهبری از مجلس یازدهم به‌عنوان مجلس انقلابی یاد کردند.»

قادری به عملکرد دولت و مجلس اشاره کرد و افزود: «طرح‌های عمرانی وضعیت خوبی در کشور دارد. پروژه‌ها و طرح‌های زیادی در دست اقدام است. از آغاز فعالیت دولت سیزدهم به مسائل روزمره مردم توجه شد. تعاملاتی که در طول دولت سیزدهم با کشورهای همسایه برقرار شد و پیوست به پیمان‌هایی چون بریکس و شانگهای و برقراری رابطه با آمریکای لاتین و آفریقا، حائز اهمیت بود. دولت سیزدهم از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز حمایت‌های ویژه‌ای کرد. موفقیت‌هایی که در حوزه پزشکی حاصل شده، قابل تقدیر است؛ با وجود تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه چنین دستاوردهایی داشته‌ایم.»

وی خاطرنشان کرد: «در بسیاری از کشورها در فقدان رئیس‌جمهور، شیرازه کشور گسسته خواهد شد اما در کشور ما چنین اتفاقی نیفتاد هر چند که فعالیت شبانه‌روزی آیت‌الله رئیسی به گونه‌ای بود که حضور موثر در حوزه‌های مختلف داشتند.»

منتخب مردم شیراز در مجلس دوازدهم اضافه کرد: «هر اتفاقی که در کشور رخ می‌داد،‌ آیت‌الله رئیسی از اولین نفراتی بودند که در میدان حاضر می‌شدند. مردم اطمینان داشتند که گوش شنوا برای بیان مشکلات وجود دارد. اگر گاهی درخواست‌های مردمی اجرا نمی‌شد، توان و مقدورات و ظرفیت کشور چنین اجازه‌ای نمی‌داد. بنابراین تعامل بین دولت و مجلس موجب شد که امیدواری خوبی در کشور ایجاد شود.»

وی گفت: «تشییع پیکر باشکوهی که برگزار شد، دنیا را متحول کرد. 68 هیات خارجی در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت حضور یافتند و بیش از 100 کشور پیام تسلیت دادند؛ همه اینها نشان‌دهنده این است که با وجود اینکه ما در وضعیت خاصی قرار داریم و فشار خارجی بر ما زیاد است، توانستیم ظرف دو سال گذشته با سایر کشورها تعامل کنیم.»

قادری درخصوص معیارهای دولت آینده نیز اظهار کرد: «رئیس‌جمهوری که انتخاب خواهد شد، نباید نگاه‌هایی متفاوت از نگاه دولت آیت‌الله رئیسی داشته باشد، راهپیمایی‌ها و تجمع‌ها نشانگر این بود که مردم به‌دنبال رئیس‌جمهوری هستند که فیلم بازی نکند و اقداماتش از سر دلسوزی باشد و در اتاق در بسته تصمیم نگیرد و پای درد دل مردم بنشیند و احساس خستگی، یأس و ناامیدی نکند و نگاهش به غرب نباشد و از ظرفیت کشورهای همسایه و آفریقا استفاده کند.»

وی با بیان اینکه دلیلی ندارد رئیس‌جمهوری داشته باشیم که نگاهش به غرب باشد، گفت: «رئیس‌جمهور باید بتواند وحدت و همبستگی بین نقاط مختلف کشور ایجاد کند. ما توانمندی و ظرفیت بالایی داریم و می‌توانیم با اتکا به ظرفیت داخلی خود از بحران پیشگیری کنیم. بنای بر این نداریم که دور کشور دیوار بکشیم و خود را از تعامل با دیگران محروم کنیم اما اینگونه نیست که دیگران اراده‌شان را بر ما تحمیل کنند. قطعاً هر کشوری بنای تعامل داشته باشد، با آنها تعامل می‌کنیم و هر کشوری که قصد سلطه داشته باشد، اجازه سوءاستفاده نخواهیم داد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار