گزارش خبرنگار پانا از حاشیه مراسم تشییع شهدای خدمت؛

دیدار ابدی رئیس‌جمهور شهید با ملت ایران؛ امواج بیکرانه قدرانی ملت ایران از خادم خستگی‌ناپذیر خود

تهران (پانا) - ملت ایران امروز فرزند خدوم خود را به‌سوی خانه ابدی با تشییعی با شکوه بدرقه کردند.

کد مطلب: ۱۴۷۶۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
دیدار ابدی رئیس‌جمهور شهید با ملت ایران؛ امواج بیکرانه قدرانی ملت ایران از خادم خستگی‌ناپذیر خود

دوم خرداد سال 1403، روز وداع ملت بزرگ ایران، با رئیس جمهور مردمی و خدوم است. حضور پر شور مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت، قاب ماندگار در تالار قدردانی از خادم خستگی ناپذیر خود شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی است.

حال و هوایی عاشورایی بر پایتخت ایران اسلامی، تهران (ام‌القرای جهان اسلام) حاکم است، در سرزمینی که شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی آن را قرارگاه حسین بن علی(ع) می‌نامد، ملت ایران از سلاله‌های سیدالشهدا(ع)، سید الشهدای خدمت شهید آیت‌الله رئیسی را به خانه ابدی همراهی کردند. ملت قدرشناس ایران، از ساعاتی قبل از آغاز مراسم در دانشگاه تهران، که یادآور تلخی‌ها و شیرینی‌های تاریخ انقلاب اسلامی بوده است در انتظار رئیس‌جمهور شهید خود، احیا گرفتند.

در آستانه فرارسیدن چهاردهم خرداد سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)، شاهد تشییع پیکر بزرگ مردی هستیم که از اساتید درس (خدمت به مردم و سربازی برای اسلام و نظام جمهوری اسلامی) در مکتب روح الله(ره) بود. شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که در جریان شهادت حاج قاسم، اشک فراغ بر چهره‌اش جاری بود، به سردار دل‌ها و شهدای انقلاب اسلامی پیوست. ملت ایران در این روز پر از اندوه، خادم امام رضا(ع) را بر روی دستان خود، با شعار هایی مزین به اسماء مبارک سیدالشهدا(ع) و ائمه اطهار(ع) به سوی خانه ابدی بدرقه کردند.

وداع+با+شهید+جمهور (5)

ملت ایران در این روز پیکر مردی را در کنار شهید امیر عبداللهیان و دیگر شهدا که تلاش زیادی در بحث تصویرسازی از مظلومیت فلسطین و کشورهای محور مقاومت در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی این غده سرطانی به تعبیر امام راحل داشتند، تشییع کردند.

مردم ایران در این روز، خادم خود که در دل سازمان مللی که در اردوگاه مولود رژیم صهیونیستی آمریکای جنایت‌کار آشیانه دارد، با قدرت عکس مزین به سیمای شهید سلیمانی را به‌عنوان نماد عزت و شرف ملت ایران و ستون اصلی مقاومت در دست گرفت را در مسیر پیوستن به شهدای کشور بدرقه کردند.

مرد و زن، با هر دیدگاهی در صفوف به هم پیوسته تشییع شهدای خدمت حضور دارند. عکس شهدای خدمت در دستان کودکان، نوجوانان و جوانان نشان داد که نسل جوان هم، قدردان تلاش‌های مجاهدانه شهید سید ابراهیم رئیسی این رئیس‌جمهور مردمی و ولایت‌مدار  هستند. حلقه‌های اشک بر چهره غم‌بار ملت ایران، مثال شمعی تصویری از قلوب سوخته یک ملت بزرگ و آزاده را در فراغ فرزند خدوم خود را نشان می‌دهد.

وداع+با+شهید+جمهور

ملت ایران، امروز پیکر سوخته فرزند خود را با شکوه و با گل‌افشانی به خانه ابدی بدرقه کردند، در حالی که در روز عاشورا جد بزرگوار شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، پیکر اربااربا جوان برومند بنی‌هاشم، شبه پیغمبر(ص) حضرت علی اکبر(ع) را با کمک جوانان بنی‌هاشم به خیمه‌ها آورد. 

ملت ایران در مراسم وداع و تشییع شهدای خدمت، شعار «حسین، حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست» را سر دادند، مردم بار دیگر نشان دادند که ملت امام حسین(ع)، شهادت را درخشان‌ترین مدال افتخار می‌دانند. شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در جمله‌ای ماندگار، ملت ایران را ملت امام حسین(ع) برشمرد. ملت ایران امروز هم ثابت کردند که ملت امام حسین(ع) هستند. حضور خانوادگی مردم یکی از تصاویر ماندگار در آیینه خداحافظی با فرزند خدوم ملت ایران سیدالشهدای خدمت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی است.

وداع+با+شهید+جمهور (4)

«فراموشت نمی‌کنیم خادم ملت»، در قلوب همه ملت ایران در فراغ رئیس جمهور مردم و خدم، خادم الرضا(ع)، شهید جمهور، سیدالشهدای خدمت شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی نقش بسته است. خادم‌الرضا(ع)، فردا در جوار ملکوتی شمس الشموس امام رئوف علی بن موسی الرضا(ع) در خانه ابدی به خاک سپرده می‌شود. مردم ایران رئیس جمهوری دیگر از جنس شهدای ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی شهیدان آیت‌الله بهشتی‌ و رجایی که سند خدمت خالصانه به مردم را با خون خود امضاء کردند، بدرقه کردند.

خبرنگاران پانا با حضور در این امواج خروشان وداع ملت ایران با فرزند خدوم خود با مردم داغ‌دار ایران اسلامی گفت‌وگو کردند و دل نوشته‌هایی که نه بر روی کاغذ، بلکه در دل غمگین این ملت شهید پرور نقش بسته بود را منعکس کردند.

وداع+با+شهید+جمهور (3)

«پدری که با فرزند خردسالش در شرایطی که عکس شهید جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی را در دست داشت و در مراسم تشییع شهدای خدمت حضور پیدا کرده بود، گفت: رئیس‌جمهوری خدمت‌گزار را از دست دادیم و برای قدردانی از زحمات شهدای خدمت در این مراسم شرکت کردیم، امیر عبداللهیان مرد میدان عمل  و دیپلماسی ما بودند و با توجه به همه سختی‌ها، ایدئولوژی خدمت بی‌منت را نشان دادند و فرزندم را آوردم، تا در این بستر تربیت شود و از الآن یاد بگیرد خوب و بد را بشناسد.»

مادری که به نیابت از مادران شهدا و برای تسکین غم جانسوز از دست دادن فرزند مادر گرامی شهید سید ابراهیم رئیسی در این مراسم حضور داشت، با حلقه‌های اشکی که بر چهره داشت و عکس سیدالشهدای خدمت را در آغوش گرفته بود، گفت: «آمدم تا در این مراسم، عزیز دلم را بدرقه کنم، شهید ابراهیم رئیسی خیلی مردم‌دار بود. زمان سانحه تا صبح، نخوابیدم و نگران بودم. خدا این فرزند خدوم ملت ایران را با شهدای کربلا محشور کند.»

یکی از حاضران در این مراسم که عکس شهدای خدمت را در دست داشت و شعار «حسین، حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست» را در عمق امواج خروشان حضور ملت ایران در تشییع شهدای خدمت در توصیف جایگاه شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی سر می‌داد، گفت: «وقف مردم بود، دغدغه مرد را داشت و در نهایت در مسیر خدمت به درجه رفیع شهادت نائل آمد و نشان شهادت مبارکش باشد. خدمت مخلصانه‌اش در ذهن مردم ماندگار است.»

پیرمردی که در مسیر تشییع شهدای خدمت، با نگاه به عکس شهدای خدمت و به‌ویژه شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی زمزمه‌هایی داشت و با ناله می‌گریست حضور در این اجتماع بزرگ ملت ایران را در قدردانی از فرزند خدوم خود شهید جمهور آیت الله رئیسی، رئیس‌جمهوری مردمی برشمرد و گفت: «رئیس‌جمهور شهید، دغدغه مردم را داشت و در سفرهای استانی این دغدغه مشخص بود و از خداوند متعال می‌خواهیم این فرزندان شهید ملت ایران را با شهدای کربلا محشور کند.»

وداع+با+شهید+جمهور (2)

یکی از هموطنان که پرچم خوش‌رنگ ایران را در دست داشت و با نگاه با عکس شهدای خدمت و به یاد شهدای تاریخ انقلاب به‌ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی می‌گریست، با نهایت اندوه گفت: «قدر رئیس‌جمهور شهید را ندانستیم. امیدواریم خدا به نحو احسن برای ملت ایران این سوگ بزرگ و این غم جانسوز را جبران کند. خوش به حال شهدا. انتظار داریم افرادی جانشین این شهدای والامقام شوند که در حد و اندازه آنها که نمی‌توانند باشند، ولی به خصوصیات شخصی و مدیریتی آنها به ویژه مردمی بودن نزدیک باشند. این را هم باید بگویم که امیر عبداللهیان، کنار اینکه مرد دیپلماسی شناخته شده است، مرد میدان هم به تأسی از سردار دل‌ها بود و یک نخبه صحنه دیپلماسی به شمار می‌رفت، خداوند روح این شهدا و همه جمیع شهدا را با اولیایش محشور کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار