تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی پالایش به قوه قضاییه ارجاع شد

تهران (پانا) - با مصوبه مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون انرژی درباره تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به قوه قضاییه ارجاع شد.

کد مطلب: ۱۴۷۴۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی پالایش به قوه قضاییه ارجاع شد

در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس، گزارش نهایی کمیسیون انرژی درباره تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اجرای ماده ۲۱۲ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی قرائت شد که با ۱۶۱ رأی موافق، ۶ رأی ممتنع و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۷ نماینده مجلس برای رسیدگی به قوه قضائیه ارجاع شد.

«مصطفی نخعی» سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح گزارش نهایی تحقیق و تفحص مذکور، گفت: بیش از یک سال و نیم در رابطه با این موضوع تحقیق و تفحص انجام شده و مسائل مختلف مرتبط با دقت مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین محورهای این تحقیق و تفحص رسیدگی به عملکرد مسئولان مرتبط با فرآیند عرضه فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی، انعقاد قراردادها و عملیات فروش صادراتی بود که به صورت مفصل بسیاری از قراردادهای صادراتی فرآورده های نفتی مورد بررسی قرار گرفت و چند قراردادی که بخش عمده ای را نیز به خود اختصاص داده و مشکلات بسیاری ایجاد کرده است، به صورت خاص مورد بررسی قرار گرفت و تخلفات عدیده ای در آن وجود داشت.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از جمله محورهای دیگر این تحقیق و تفحص، عملکرد شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی در طرح موسوم به برندینگ و شرکت های زنجیره ای توزیع و نیز عملکرد این شرکت در طرح دوگانه سوز کردن خودروها و عملکرد در خصوص قراردادهای پژوهشی و نیز عملکرد قراردادهای حمل و نقل به ویژه دریایی و همچنین عملکرد شرکت مذکور در نحوه تهیه کاتالیست‌ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار