وحیدی:

انتخابات در اوج سلامت و امنیت برگزار شد

تهران (پانا) - وزیر کشور گفت انتخابات در کمال امنیت و با مشارکت و رقابت بسیار خوبی برگزار شد؛ در عین حال تمهیدات زیادی برای ایجاد امنیت در حوزه فیزیکی و سایبری دیده شده بود.

کد مطلب: ۱۴۷۳۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات در اوج سلامت و امنیت برگزار شد

احمد وحیدی ظهر امروز در نشست خبری اعلام پایان انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برگزاری انتخابات برای انتخاب نمایندگان ملت کار بسیار ارزشمند در تاریخ روشن انقلاب اسلامی بود که اتفاق افتاد و با عنایت الهی، انتخاباتی با حماسه‌آفرینی مردم برگزار شد.

وی اضافه کرد: با وجود خواست دشمنان ما و کسانی که نمی‌خواستند این برگ زرین انقلاب اسلام آن طور که هست رقم بخورد، رقابت کاملا جدی در میدان اتفاق افتاد و با دقت و کاری که انجام شد تمام نقشه‌ها در حوزه امنیت و سلامت نقش برآب شد و امانتداری خوبی نسبت به آرای مردم صورت گرفت.

وزیر کشور با اشاره به اینکه حضور ارزشمند مردم پای صندوق‌های رأی با وجود تلاش‌ها و دروغگویی‌های دشمنان ملت مشاهده شد، خاطرنشان کرد: از مردم بزرگوارمان تشکر می کنم که با حضور خودشان برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند.

وحیدی گفت: این دوره از انتخابات دستاوردهای ارزشمندی داشت که یکی از آن‌ها الکترونیکی کردن انتخابات بود. آرا با سرعت، دقت و فوریت محاسبه شد و به استحضار ملت رسید. با همت ستاد انتخابات به‌خصوص بخش فناوری این کار انجام شد.

وی تاکید کرد: تمهیدات زیادی برای مسائل امنیتی هم در حوزه فیزیک و هم در حوزه سایبری دیده شده بود.

وحیدی همچنین ضمن قدردانی از رهبر معظم انقلاب در معرفی ۴ مولفه در راهبری انتخابات گفت: ایشان با معرفی ۴ مولفه امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت، راه را برای ما روشن کردند.

وی با اشاره به میزان مشارکت یادآورشد: به طور طبیعی مشارکت در این دوره حدود ۶ تا ۷ درصد بیشتر از مرحله دوم انتخابات در دوره‌های گذشته بوده است؛ البته میزان مشارکت دور دوم انتخابات‌ها به طور معمول از دوره‌ اول کمتر است که موضوعی طبیعی تلقی می‌شود.

وزیر کشور اظهار کرد: از نیروهای امنیتی و نظامی، دست اندرکاران و هیات های اجرایی، استانداران، فرمانداران و بخشداری‌ها و شورای نگهبان که بسیار قوی عمل کرد و از حلقه‌های میانی و گروه‌ها و فعالان سیاسی که مردم را برای یک انتخاب بهتر راهنمایی کردند و همچنین از همه فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی که نقش‌آفرینی کردند، تشکر می‌کنم.

وزیر کشور افزود: از دست اندرکاران ستاد انتخابات که در کل کشور تلاش کردند تا برگزاری انتخابات که حاصل یک کار دسته جمعی بود و می‌توانیم ادعا کنیم این امانت با کمال بی‌طرفی، صداقت و امانت تحویل داده شد، قدردانی می کنم.

وحیدی گفت: تطبیق با قانون دشواری‌هایی داشت که ما توانستیم نکات ارزشمندی که در قانون بود را اجرایی کنیم، کار بی‌پایانی که از اسفند سال گذشته شروع شده بود، در اردیبهشت امسال به پایان رسید.

وی عنوان کرد: در مرحله دوم در ۸ حوزه انتخابیه، انتخابات به‌صورت الکترونیکی برگزار شد که بادقت و سرعت، آرا محاسبه شد و به اطلاع مردم رسید.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه با همت ستاد انتخابات و مرکز فناوری این کار به خوبی انجام شد، تصریح کرد: همگان با عزمی جزم به سوی افقی بلند حرکت می‌کنیم و انسجام و وفاق اجتماعی دستاورد مهمی است که در این مسیر برای پیشبرد اهداف انقلاب به دست آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار