احیای واحدهای صنعتی و تولیدی راکد؛ از دستاوردهای دولت سیزدهم

ساخت ۲ واحد بخار و راه‌اندازی فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان با سفر آیت الله رئیسی

تهران (پانا) - همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به سمنان نیروگاه سیکل ترکیبی این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

کد مطلب: ۱۴۶۸۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
احیای واحدهای صنعتی و تولیدی راکد؛ از دستاوردهای دولت سیزدهم

آیت الله رئیسی فردا در قالب دور دوم سفرهای استانی عازم سمنان می‌شود.

تور رسانه‌ای استان سمنان خبرنگاران حوزه دولت پیش از دومین سفر استانی آیت الله رئیسی و اعضای هیات دولت به همت شورای اطلاع رسانی دولت برگزار شد.

در این سفر خبرنگاران رسانه‌های مختلف ضمن بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی برق شهید باکری، سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار، تقاطع غیر هم‌سطح آرادان، بزرگراه پروژه حرم تا حرم و صنایع فرو آلیاژ پارس دامغان، در جریان مصوبات و طرح‌های در آستانه افتتاح دور دوم سفر رئیس جمهوری به استان سمنان قرار گرفتند.

استان سمنان علاوه بر پیشگامی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، در احیای واحدهای صنعتی و تولیدی راکد نیز در مقایسه با دیگر استان‌های کشور عملکرد مطلوبی داشته است و از دیگر برنامه‌های پیشنهادی برای سفر دولت سیزدهم به استان سمنان برگزاری جشن احیای واحدهای راکد با حضور آیت الله رئیسی است.

همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به سمنان نیروگاه سیکل ترکیبی این استان به بهره‌برداری می‌رسد. ۴ توربین برق در نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان به واحدهای صنعتی خدمات می‌دهد.

ساخت ۲ واحد جدید این نیروگاه سال ۱۴۰۱ آغاز شد که نخستین آن در مدت کمتر از پنج ماه، با شبکه سراسری سنکرون شد و در ادامه واحد چهارم این نیروگاه فروردین سال ۱۴۰۲ با شبکه سنکرون شد.

میزان سرمایه گذاری در واحدهای سوم و چهارم نیروگاه افزون بر ۹۰ میلیون یورو است که میزان اشتغالزایی دوران ساخت آن بیش از ۱۰۰ نفر است. پروژه احداث بخش بخار این نیروگاه با سرمایه گذاری حدود ۳۰۰ میلیون یورو و با ظرفیت ۳۶۰ مگاوات و با رویکرد تامین برق پایدار برای صنایع عملیاتی شده است. این نیروگاه در مساحت ۱۰۰ هکتاری در استان سمنان جانمایی شده است.‎

بازدید اصحاب رسانه از استان سمنان

در این راستا، داود غلامی، مدیرعامل نیروگاه 730 مگاواتی سیکل ترکیبی قدس سمنان به خبرنگاران گفت: در این سفر استانی، مراحل ساخت 2 واحد بخار این نیروگاه با سرمایه‌گذاری 183 میلیون دلاری صندوق توسعه ملی آغاز خواهد شد که سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. این نیروگاه نخستین نیروگاه بخش خصوصی است که در قالب تفاهم‌نامه مشترک میان وزارت صنعت و وزارت نیرو برق مورد نیاز واحدهای صنعتی را تأمین می‌کند. انرژی الکتریکی این نیروگاه از طریق بورس انرژی و یا به صورت قرارداد تضمینی مستقیم به واحدهای صنعتی متقاضی فروخته می‌شود.

‎غلامی گفت: ظرفیت این نیروگاه پس از بهره‌برداری واحدهای بخار به 1053 مگا وات ساعت افزایش می‌یابد.به گفته وی رئیس جمهور در این سفر از واحدهای3 و 4 گازی این نیروگاه که پارسال سنکرون شده بازدید خواهد کرد.

‎وی افزود: تولید برق حرارتی این نیروگاه عظیم با بهینه‌سازی واحدها و با اعتباری معادل 50 میلیارد تومان حدود 30 مگاوات ساعت افزایش می‌یابد و به بزرگترین نیروگاه سیکل ترکیبی فلات کویری ایران تبدیل خواهد شد که راندمان تولید آن در شرایط سخت اقلیمی بیش از 36درصد است.

بازدید اصحاب رسانه از استان سمنان

‎طاهرشاه حسینی، قائم مقام مدیرعامل مجتمع فروسیلیس دامغان نیز به خبرنگاران گفت: فاز اول این مجتمع بزرگ صنعتی به ظرفیت تولید 40 هزار تن در سال روز پنجشنبه با حضور رئیس جمهوری در دامغان افتتاح خواهد شد که تأمین کننده ماده اولیه مجتمع‌های فولادسازی کشور است.

وی ادامه داد: با راه اندازی فازهای بعدی این مجتمع به بزرگترین تولیدکننده فروسیلیس کشور تبدیل خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ وزرای دولت سیزدهم به هشت شهرستان استان سمنان برای افتتاح طرح‌هایی مانند مدارس، آبرسانی، مراکز بهداشت، تقاطع‌های غیرهمسطح سفر می‌کنند. دیدار با نخبگان و نشست‌های شورای اداری در شهرستان‌ها با حضور وزیران، دیگر برنامه‌های سفر دولت سیزدهم به استان سمنان است.  

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار