معاون رئیس‌جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تأکید دارد

تهران (پانا) - معاون رئیس‌جمهور می‌گوید دولت بر استفاده از ظرفیت نیروهای جوان مؤمن و انقلابی کنار بهره‌مندی از توان و تجربه نیروهای با سابقه و پیشکسوت تاکید دارد و به‌کارگیری مدیران بی انگیزه، ناکارآمد و کم تحرک زیبنده دولت مردمی نیست.

کد مطلب: ۱۴۶۸۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون رئیس‌جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تأکید دارد

سید محمد حسینی در جمع اعضای شورای مرکزی جبهه ایران اسلامی و عده‌ای از نمایندگان و منتخبان مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملیات موفقیت‌آمیز «وعده صادق» و هماهنگی و همکاری میدان و دیپلماسی در این عرصه، گفت: در این عملیات دلاورمردان سپاه پاسداران مقابل دیواره دفاعی سنتکام و حامیان رژیم صهیونیستی بزرگترین عملیات موشکی و پهپادی را با شجاعت و هوشمندی انجام دادند و به‌رغم اینکه رژیم صهیونیستی و حامیانش سعی فراوان کردند که این عملیات انجام نشود و در صورت وقوع به اهدافش نرسد اما انجام مقتدرانه این عملیات نشان داد که ایران اسلامی اهل تصمیم و اقدام است و قطعا دشمنان پیام این عملیات بزرگ و دشمن شکن را دریافت کردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: صهیونیست ها و حامیانش تصور می کردند که امکان شکستن این سپر دفاعی و چند لایه‌ی پدافندی وجود ندارد ولی به لطف الهی و توانمندی نیروهای مسلح مفتصحانه شکست خوردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به ترکیب مجلس دوازدهم اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود ۱۶۰ تا ۱۷۰ نفر از نمایندگان فعلی در مجلس آتی حضور ندارند، طبیعی است که شاهد تغییراتی در ترکیب و هیئت رئیسه کمیسیون ها و مجلس باشیم.

حسینی با اشاره به اینکه دولت و مجلس در این دوره در عین حفظ استقلال و انجام وظایف قانونی، تعامل و همگرایی مثبتی داشتند، گفت: در این دوره دولت و مجلس در عین برخورداری از گرایش سیاسی واحد، در انجام وظایف قانونی خود جدیت داشتند، برای نمونه بالغ بر ۶ هزار سوال از وزرا ثبت شد که البته با تعامل و گفت وگو و برطرف کردن بعضی ضعف‌ها و کمبودها، فقط ۲۹ سوال در صحن علنی مطرح شد و در نهایت نمایندگان فقط در ۹ مورد قانع نشدند.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر توافق قوه مجریه و مقننه بر اولویت لایحه بر طرح گفت: دولت در این مدت تلاش کرد هر جا نیاز و ضرورت باشد لایحه مربوطه را تدوین و به مجلس ارائه دهد و در این زمینه نمایندگان هم همراهی خوبی با دولت داشتند و امیدواریم لوایح موجود با سرعت بیشتری در دستور کار قرار گرفته و بررسی و تصویب شود.

حسینی تصریح کرد: وظیفه اصلی نمایندگان قانونگذاری و نظارت است ولی به مرور رسیدگی به مطالبات فردی و عمومی مردم در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و قضایی به یکی از وظایف اجتناب‌ناپذیر آنان تبدیل شده که این مسأله وقت و انرژی زیادی از آنان را به خود اختصاص می‌دهد و چه بسا در مواردی به انجام دو وظیفه اصلی آسیب وارد می کند.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت و تاثیر حضور در جمع مردم و بررسی میدانی مسائل و مشکلات مناطق مختلف کشور گفت: در معاونت پارلمانی هم غالبا به دعوت نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه سفر می‌کنیم و این موضوع در افزایش تعامل با نمایندگان و اطلاع دقیق از میزان مشکلات و پیگیری برای کاهش گرفتاری‌ها، تاثیر به‌سزایی دارد. در این دوره همچنین آموزش دانش پارلمانی را در دستور کار قرار دادیم تا مسئولان اجرایی با سیاستهای کلی، اسناد بالادستی، قانون اساسی و آئین نامه داخلی مجلس و دولت بیشتر آشنا شوند.

وی درباره برنامه‌های دولت برای تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: دولت بلافاصله در اولین جلسه در سال جدید این موضوع را مورد بررسی قرار داد تا وظایف هر یک از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها تعیین شود و این آمادگی وجود دارد که پیشنهادات و راهکارهای صاحب‌نظران، فعالان اقتصادی و نمایندگان درخصوص تحقق شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم مورد بررسی و عمل قرار گیرد و امیدواریم در مجلس آینده نیز همکاری بین دوقوه برای انجام اقدامات اساسی هرچه بیشتر افزایش یابد.

حسینی در بخش دیگری از این جلسه در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه دعوت ۲۲۰ نفر از نمایندگان فعلی از رئیس جمهور برای حضور در انتخابات باعث شده که نوعی رودربایستی در انجام وظایف قانونی آنان در قبال دولت وجود داشته باشد تاکید کرد: اتفاقا این کار باعث شد که توقع و انتظارشان از دولت بیشتر باشد و در نظارت های خود جدی تر عمل کنند. میزان تذکر، سوال، تحقیق و تفحص و ثبت استیضاح نشان می دهد که هیچ ملاحظه و رودبایستی در انجام وظایف رسمی خود نداشتند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره تغییر در ترکیب دولت گفت: تاکنون هر زمان لازم بوده تغییر انجام شده است و این روحیه و رویکرد در رئیس جمهور وجود دارد که اگر اشکال و ایراد جدی وجود داشته باشد بدون جانبداری دست به تغییرات زده ولی در حال حاضر در این خصوص بحثی مطرح نشده است.

حسینی گفت: دولت و شخص رئیس جمهور در همه حوزه‌ها بی وقفه مشغول کار و فعالیت است و دغدغه رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم را دارد و همانطور که حضرت آقا مطرح کردند این دولت آینده را فدای امروز نکرده است یعنی در عین حال که برطرف کردن مشکلات روزمره مد نظر است، احداث و تکمیل زیرساخت‌ها به‌رغم هزینه‌های سنگین به‌خاطر نیاز اساسی کشور مورد توجه قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به دغدغه یکی از حاضرین درخصوص کم توجهی دولت به استفاده از نیروهای حامی خود و عدم تغییر مدیران میانی دوره گذشته گفت: آیت‌الله رئیسی بر استفاه از نیروهای انقلابی و با انگیزه تاکید دارند و امیدواریم مدیران ارشد اهتمام بیشتری به این توصیه و در واقع دستور داشته باشند.

حسینی با تاکید بر اینکه معیار اصلی نیروهای جبهه انقلاب حرکت در مسیر ولایت و رهبری عزیز است، گفت: بعنوان فردی که با دولت‌های مختلف سروکار داشته ام گواهی می‌دهم روحیه ولایی، اخلاقی و صداقتی که در آیت‌الله رئیسی وجود دارد در دیگران به این اندازه سراغ ندارم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت با عزم و اراده جدی مصمم است کمبودها و گرفتاری ها را برطرف کند، در مورد رویکرد دولت در انتخابات مجلس اظهار داشت: دولت سیزدهم برخلاف دولت‌های سابق که احزاب و تشکل‌هایی مانند کارگزاران، مشارکت، اعتدال و توسعه را داشتند، حزب و تشکیلات مخصوص به خود را ندارد و در این انتخابات مهمترین توجه دولت به مشارکت بود.

در این نشست دبیر کل جبهه ایران اسلامی جمعی از نمایندگان مجلس یازدهم و منتخبین دوره دوازدهم و نیز اعضای شورای مرکزی ایران اسلامی در سخنانی دغدغه ها و پیشنهادات خود در حوزه های مختلف را با معاون رئیس جمهور در میان گذاشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار