حیدری در گفت‌و‌گو با پانا:

ایران و سوریه جنایت رژیم صهیونیستی را از منظر بین‌المللی پیگیری کنند/ پاسخ به این اقدام حق جمهوری اسلامی ایران است

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایران و سوریه باید جنایت رژیم صهیونیستی را از منظر بین‌المللی پیگیری کنند، گفت پاسخ به این جنایت حق جمهوری اسلامی ایران است و حتما باید در زمان و مکان مناسب این جنایت پاسخ داده شود.

کد مطلب: ۱۴۶۵۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
ایران و سوریه جنایت رژیم صهیونیستی را از منظر بین‌المللی پیگیری کنند/ پاسخ به این اقدام حق جمهوری اسلامی ایران است

شهریار حیدری در گفت‌و‌گو با پانا درباره حمله رژیم صهیونسیتی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه، اظهار کرد: «حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری که بخشی از سفارت و خاک کشور محسوب می‌شود، عبور از قوانین بین‌المللی است. کنسولگری‌ها مصونیت سیاسی دارند و قاعدتا عبور از قوانین بین‌المللی، پیامد جهانی دارد. وزارت خارجه ایران و سوریه باید این موضوع را از منظر بین‌المللی پیگیری کنند.»

وی افزود: «رژیم صهیونیستی از نظر روانی سخت تحت فشار است. شکست از حماس، درگیری‌های داخلی و اعتراضات مردمی علیه کابینه و شخص نتانیاهو موجب شده است که در نهایت برای برون رفت از وضعیت موجود این کار غیرقانونی را مرتکب شود.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: «پیگیری فوری و آنی در نهادهای بین‌المللی باید در دستور کار باشد. قطع به یقین اکنون جو بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی است در چنین شرایطی وزارت امور خارجه ما باید نهایت بهره‌برداری را کند.»

حیدری خاطرنشان کرد: «پاسخ این جنایت حق جمهوری اسلامی ایران است و حتما باید در زمان و مکان مناسب این جنایت پاسخ داده شود.»

لازم به ذکر است؛ در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم صهیونیستی مقابل مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه، عصر دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و پنج نفر از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار