ابلاغ دو مصوبه تخصیص اعتبار در حوزه کشاورزی از سوی جهانگیری

تهران (پانا) - معاون اول رئیس‌جمهوری تصویب‌نامه مربوط به اختصاص اعتبار برای اجرای پروژه‌های کنترل سیلاب و جلوگیری از نفوذ آفت‌کش‌های شیمیایی را ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ دو مصوبه تخصیص اعتبار در حوزه کشاورزی از سوی جهانگیری

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران در جلسه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ به پیشنهاد وزارت کشور، با تخصیص مبلغ ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های پیشگیرانه و واپایش (کنترل) سیلاب به منظور مدیریت خطرپذیری و کاهش خسارات واردشده به بخش کشاورزی بر اثر وقوع مخاطرات طبیعی جهت اجرای طرح مرمت و بازسازی (۶۰) رشته قنات در شهرستان‌های برخوار، شاهین‌شهر و میمه در استان اصفهان به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این استان موافقت کرد.

بر این اساس، سازمان فوق موظف است گزارش عملکرد این تصویب نامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کند.

معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین تصویب‌نامه مربوط به تخصیص اعتبار به منظور جلوگیری از نفوذ آفت‌کش‌های شیمیایی و امحای سموم شیمیایی موجود در انبار برخی استان‌ها و پیشگیری از آلودگی آب و خاک و منابع زیرزمینی را ابلاغ کرد.

هیئت وزیران در جلسه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ به پیشنهاد دیگر وزارت کشور، با تخصیص مبلغ ۷۰ میلیارد ریال اعتبار که به منظور جلوگیری از نشت و نفوذ آفت‌کش‌های شیمیایی پرخطر و امحای سموم شیمیایی خطرناک موجود در انبارهای برخی استان‌های کشور و پیشگیری از ایجاد آلودگی آب و خاک و منابع زیرزمینی و بروز خطرات احتمالی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی (سازمان حفظ نباتات کشور) قرار می‌گیرد، موافقت کرد.

بر این اساس، وزارت جهاد کشاورزی (سازمان حفظ نباتات کشور) موظف است گزارش عملکرد این تصویب‌نامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار