اعتبارنامه «تاجگردون» به کمیسیون تحقیق ارجاع شد

اعتبارنامه حسین محمدصالحی دارانی منتخب حوزه فریدن و سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا تایید شد

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعتبار نامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران را برای بررسی به کمیسیون تحقیق ارجاع دادند.

کد مطلب: ۱۰۸۹۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
اعتبارنامه «تاجگردون» به کمیسیون تحقیق ارجاع شد

به گزارش خانه ملت، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) بررسی گزارش شعبه ۱۲ درباره اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران به این شعبه در دستور کار قرار داشت. رئیس مجلس از نمایندگان معترض به اعتبار نامه نماینده گچساران خواست اگر اعتراض دارند مطرح کنند، علیرضا زاکانی با اخطار اصول ۹۳، ۸۵، ۷۳ و ۷۲ خواستار فع ابهام در این باره و ارجاع این موضوع به کمیسون تحقیق شد. قالیباف اخطار را وارد دانست و آن را به رای گذاشت که با ۱۵۹ رای موافق، ذ ۷۰ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۲۵۴ نماینده حاضر به کمیسین تحقیق ارجاع شد.

تایید اعتبارنامه حسین ملاصالحی

در نشست علنی مجلس شورای اسلامی اعتبارنامه منتخب مردم فریدن، فریدون شهر، چادگان و بویین میاندشت مورد تأیید قرار گرفت. در این نشست جوابیه شعبه دهم مجلس شورای اسلامی در رابطه با اعتراض زهره الهیان نسبت به حسین محمدصالحی دارانی منتخب حوزه فریدن، فریدون شهر، چادگان و بویین میاندشت به شرح زیر قرائت شد:

«بسمه تعالی

هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی

با بازگشت به نامه شماره 12449/12 مورخ 19/3/99 ملزم به جوابیه مکتوب شورای نگهبان در خصوص اعتبارنامه حسین محمدصالحی دارانی از حوزه انتخابیه فریدن، فریدون شهر، چادگان و بویین میاندشت مورد اعتراض زهره الهیان قرار گرفته بود در جلسات متعدد با استناد به مذاکرات قبلی شفاهی با شورای نگهبان و همچنین بررسی یک مورد از موارد اعتراضی که طی مکتوبه‌ای واصله از شورای نگهبان مورد رسیدگی آن شورا قرار نگرفته بود موضوع در شعبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعتبارنامه حسین محمد صالحی دارانی با اکثریت آراء تأیید گردید.»

تایید اعتبارنامه کاظم دلخوش اباتری

همچنین گزارش شعبه دهم درخصوص اعتبارنامه سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم به شرح زیر قرائت شد:

«بازگشت به نامه شماره د/12/12450 مورخ 19/3/1399 ملزم به جوابیه مکتوب شورای محترم نگهبان درخصوص اعتبارنامه جناب آقای سیدکاظم دلخوش اباتری از حوزه انتخابیه صومعه سرا که مورد اعتراض آقایان روح الله نجابت و علیرضا زاکانی قرار گرفته بود، در جلسات متعدد با استناد به مذاکرات قبلی و شفاهی با شورای محترم نگهبان که برای این شعبه نیز احراز شده بود، تصمیمات موتخذه با علم به این مراتب اخذ گردیده است. لذا با استناد به نامه صدرالذکر و جوابیه واصله و مذاکرات شفاهی با شورای محترم نگهبان تصمیمات موتخذه جلسه مورخ 13/3/1399 طی نامه شماره 11373 شعبه دهم تقدیم و مجدداً اعتبارنامه جناب آقای دلخوش با اکثریت آرا تایید شده است.

رئیس شعبه دهم/ غلامرضا تاجگردون.»

پس از قرائت گزارش شعبه دهم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفت: «درخصوص اعتبارنامه هایی که به آنها اعتراض شد، به شعبه مربوطه رفت، در شعبه رسیدگی شد و رأی مثبت گرفت. براساس آیین نامه نیز در صحن مطرح شد. چون در تصویب آنها در جلسات قبل اعتبارنامه نمایندگان در اینجا قرائت می شد، به دلیل نبود اعتراض تایید شدند. حال اگر نماینده ای به اعتبارنامه آقای دلخوش اعتراض دارد، مطرح کند و اگر اعتراضی نیست آن را به تایید برسانیم.»

در صحن علنی امروز مجلس هیچ نماینده ای به اعتبارنامه نماینده مذکور اعتراض نداشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار