نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:
معلمان دلسوز، اثرگذارتر از هر ساختار رسمی در تربیت نسل آینده هستند
زنجان (پانا) - نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش کلیدی معلمان در تربیت دانشآموزان گفت: اگر معلمان ما چه در مدرسه و چه در دانشگاه با دلسوزی فعالیت کنند، اثرگذاری آنان در رشد کشور بیشتر از بسیاری از ساختارها و سیاستها خواهد بود.

مصطفی طاهری در همایش بزرگداشت مقام معلم در آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان با اشاره به اهمیت نقش معلمان در ساخت آینده کشور گفت: اگر آموزش و پرورش ما و معلمان ما در تربیت نسل آینده موفق عمل کنند، این تأثیر بسیار بزرگتر از تأثیر بسیاری از تصمیمات دیگر در کشور خواهد بود.
وی افزود: فراتر از مسائل معیشتی که مطرح شده، مهمترین نکته دلسوزی و دقت معلمان در تربیت دانشآموزان است.
طاهری با بیان اینکه هر معلم در کلاس خود با سی تا چهل دانشآموز سر و کار دارد، ادامه داد: اگر همین تعداد دانشآموز درست تربیت شوند، اثر تربیتی آن از بسیاری از فعالیتهای دیگر در کشور بیشتر خواهد بود. متأسفانه گاهی ما فاقد ساختارهای منسجم هستیم و بسیاری از پیشرفتها وابسته به توانمندی، دلسوزی و درایت مدیران میشود، که خود نتیجه تربیت نیروی انسانی است؛ مسئولیتی که بر عهده آموزش و پرورش است.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اقدامات خود در حوزه قانونگذاری، از نهایی شدن قانون هوش مصنوعی خبر داد و گفت: امسال اولویت خود را در مجلس بر تصویب قانون هوش مصنوعی گذاشتم و خوشبختانه این قانون مراحل نهایی خود را طی میکند.
وی افزود: هوش مصنوعی یکی از تحولات مهم آینده جهان خواهد بود و برخی آن را انقلاب پنجم میدانند. کشورهایی مانند امارات با اختصاص بودجههای عظیم، و کشورهایی مانند آمریکا، چین و اتحادیه اروپا، برنامهریزیهای گستردهای برای آن دارند. در ایران نیز با وجود خلأ قانونی در این زمینه، توانستیم این قانون را در مجلس به سرانجام برسانیم و پیشبینی میشود کلیات آن تا پیش از دیدار با مقام معظم رهبری در اوایل خرداد به تصویب برسد.
طاهری در پایان تأکید کرد: بخش عمدهای از این تلاشها بهصورت مستقیم توسط اینجانب در مجلس پیگیری شد و امیدوارم این قانون گامی مؤثر در جهت توسعه فناوری و حفظ امنیت کشور باشد.
ارسال دیدگاه