معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران:

بی‌سوادها در تهران شاغل‌تر از باسوادها هستند

تهران (پانا) ـ 60 درصد افراد مابین 35 تا 39 ساله‌ در تهران مشغول به‌کار هستند و بررسی ‌هایی صورت‌گرفته که افراد با چه سنی در استان تهران به‌دنبال شغل می‌گردند. معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران این را اعلام و تاکید کرده بی سوادها در تهران بیشتر از باسوادها شاغلند.

کد مطلب: ۹۲۰۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
بی‌سوادها در تهران شاغل‌تر از باسوادها هستند

به‌گزارش فارس، شهرام عدالتی در کارگروه اشتغال استان تهران که با حضور انوشیروان محسنی‌بندپی استاندار تهران برگزار شد، اظهار کرد: گزارشی که ارائه می‌دهم درخصوص جمعیت فعال و غیرفعال استان تهران براساس آخرین وضعیت سرشماری سال 95 است.

او با اشاره به‌اینکه با افزایش تحصیلات در استان تهران نرخ مشارکت تغییر کرده است، گفت: استان تهران رتبه‌اول جمعیت‌فعال و غیرفعال را در حوزه اشتغال دارد و آن نیز به‌دلیل جمعیت بالای این استان است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت:اگر فکری به‌حال جمعیت دانشگاهی تهران نکنیم فرایند نرخ‌بیکاری در استان افزایش می‌یابد و براساس آخرین سرشماری‌ها 7 میلیون نفر جمعیت غیرفعال در استان تهران داریم که بخشی از آنان زنان‌خانه‌دار، دانش‌آموزان و دانشجویان هستند.

عدالتی گفت:در استان تهران افراد دارای درآمد ولی بیکار در حال افزایش است. به‌عنوان مثال فردی خانه‌ دارد و با اجاره آن گذران زندگی می‌کند و دیگر شغلی ندارد.

او گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته بیشترین افرادی که بیکار شده‌اند، در رنج سنی 25 تا 29 سال بودند که به‌سمت 30 تا 34 سال سن در حال حرکت است.

عدالتی همچنین گفت:افراد بی‌سواد شاغل‌تر از افراد باسواد در استان تهران هستند و این نشان می‌دهد که نوع توقع از اشتغال و اثربخش بودن آن افزایش یافته است.

او بیان کرد:اگر طی 20 سال‌گذشته نرخ‌بیکاری استان تهران را با کشور مقایسه کنیم، این نرخ به نسبت کلکشور پایین‌تر بوده است. به عنوان مثال، پاکدشت 5.7 درصد و تهران 11.5 درصد براساس سرشماری سال 95، کمترین و بیشترین نرخ‌بیکاری را به‌خود اختصاص دادند.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در ادامه تاکید کرد:در حوزه ساختمان بیشترین شاغل را در تهران داشته‌ایم و رکود شدید مسکن موجب شده است که در این حوزه کاهش اشتغال داشته باشیم و بسیار تاثیرگذار بوده است.

او اضافه کرد:طی 10 سال آینده اگر میزان هزینه زندگی در تهران افزایش یابد با یک پس‌زدگی سکونت مواجه خواهیم شد و افرادی که به سن بازنشستگی رسیدند به‌سمت شمیرانات، دماوند و فیروزکوه برای گذران زندگی می‌روند و شاهد افزایش جمعیت شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد خواهیم بود.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران خاطرنشان کرد: ما باید به‌سمت اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی پیش برویم و باید به‌این موضوع جدی‌تر پرداخته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار