مجلس دانشآموزی، تمرین دموکراسی و بازوی تصمیمسازی آموزش و پرورش
همدان (پانا) - در مراسم رسمی دوازدهمین انتخابات مجلس دانشآموزی استان همدان، ، عضو شورای برنامهریزی سازمان دانشآموزی استان، و ناظر رسمی انتخابات، به بیان دیدگاههای خود درباره نقش مجلس دانشآموزی در تربیت اجتماعی نسل نو پرداختند.

مجید سرکانی در گفتوگو با خبرنگاران پانا با قدردانی از دستاندرکاران سازمان دانشآموزی، خبرگزاری پانا، نمایندگان منتخب و پیشکسوتان حاضر در مراسم، مجلس دانشآموزی را یکی از بازوهای پرتوان آموزش و پرورش دانست و گفت: «این ساختار، بستری برای تمرین تصمیمسازیهای دقیق و بهروز است. دانشآموزان میتوانند با ارتباط مؤثر با همنسلان خود در سراسر استان، نظرات و دغدغهها را جمعآوری، تحلیل و بهصورت پخته و ساختارمند ارائه کنند. این یعنی تمرین مسئولیت، تمرین گفتوگو، و تمرین مشارکت واقعی.»
وی با اشاره به اهمیت ارتباطات افقی میان دانشآموزان افزود: «مجلس دانشآموزی این امکان را فراهم میکند که دانشآموزان از نقاط مختلف استان با یکدیگر مرتبط شوند، تجربهها را به اشتراک بگذارند و در مسیر تصمیمسازیهای تربیتی نقشآفرینی کنند. این فرآیند، نهتنها تربیتی، بلکه هویتی است.»
در ادامه مراسم، بهمن سلگی بهعنوان ناظر رسمی انتخابات، گزارشی از روند نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات مجلس دانشآموزی استان همدان ارائه داد و گفت: «از لحظه ابلاغ مسئولیت، طبق فرم ارزیابی ابلاغشده در نشست اختتامیه، با ۲۸ آیتم مشخص، فرآیند انتخابات را رصد کردیم. خوشبختانه با تلاش ریاست محترم سازمان، کارشناسان خبرگزاری پانا و همراهی دانشآموزان، تمامی مراحل با نظم و دقت اجرا شد.»
وی با تأکید بر اهمیت این ساختار در تمرین دموکراسی افزود: «مجلس دانشآموزی، تمرینی واقعی برای مشارکت قانونی و شفاف است. دانشآموزان میآموزند که چگونه بدون تنشهای اجتماعی یا اغراض سیاسی، در عرصه اجتماعی ایفای نقش کنند. این تجربه، آنها را برای آیندهای مسئولانه و آگاهانه آماده میسازد.»
سلگی در پایان، با آرزوی موفقیت برای نمایندگان منتخب، گفت: «امیدواریم دانشآموزان منتخب استان همدان بتوانند در سطح ملی بدرخشند و با تکیه بر اهداف مجلس، صدای دانشآموزان را بهدرستی و با منطق به گوش مسئولان برسانند.»
ارسال دیدگاه