معاون پرورشی دبستان آرمینه مصلینژاد
شورای دانشآموزی تمرینی برای مسئولیتپذیری و مشارکت اجتماعی است
مشهد(پانا)-معاون پرورشی دبستان آرمینه مصلینژاد، شوراهای دانشآموزی را فرصتی ارزشمند برای تقویت حس مسئولیتپذیری، افزایش روحیه مشارکت و آمادهسازی دانشآموزان برای حضور فعال در جامعه آینده دانست.
زهرا نظریه با تأکید بر اهمیت سپردن وظایف واقعی به دانشآموزان به پانا گفت: «وقتی دانشآموزان در شورا مسئولیتهایی مانند برنامهریزی مراسم، پیگیری مشکلات کلاسها یا همکاری در طرحهای مدرسه را برعهده دارند، یاد میگیرند که نتایج کارشان بر دیگران اثر دارد. این تجربهها، حس پاسخگویی و نظم را در آنها تقویت میکند و مهارتهای مدیریت زمان و تقسیم وظایف را پرورش میدهد.»
او در ادامه افزود: «شورا بستری برای گفتوگو، تبادل نظر و تصمیمگیری جمعی است. دانشآموزان در این فضا یاد میگیرند که نظر دیگران را بشنوند، با هم به توافق برسند و احساس تعلق بیشتری به مدرسه داشته باشند. همین فرآیند، مهارتهای اجتماعی مانند مذاکره، احترام متقابل و همدلی را در آنها رشد میدهد.»
معاون پرورشی دبستان آرمینه مصلینژاد همچنین شوراهای دانشآموزی را زمینهساز تربیت نسل آگاه دانست و گفت: «شورا تمرینی است برای مشارکت در جامعه بزرگتر. دانشآموزان درک میکنند که هر جامعهای با مشارکت آگاهانه افرادش رشد میکند و مسئولیتپذیری، کلید موفقیت جمعی است.»
نظریه درباره نقش معاونت مدرسه در حمایت از شوراها توضیح داد: «ما با راهنمایی، مشاوره و فراهم کردن امکانات لازم مثل زمان، فضا و بودجههای کوچک از شورا حمایت میکنیم. همچنین با گوش دادن به پیشنهادها و دادن مسئولیتهای واقعی به اعضا، فرصت رشد و تجربه را برایشان فراهم میسازیم.»
وی در پایان گفت:« شوراهای دانشآموزی نه تنها به ارتقای فضای مدرسه کمک میکنند، بلکه زمینهساز پرورش نسلی مسئول، مشارکتجو و آماده برای حضور فعال در جامعه آینده هستند.»
ارسال دیدگاه