کارشناس مسئول دوره متوسطه اول ناحیه هفت خبر داد:
تحقق اهداف سند تحول بنیادین با اجرای الگوی «مدرسه تراز» در مدارس متوسطه
مشهد (پانا)- کارشناس مسئول دوره متوسطه اول ناحیه هفت با تأکید بر نقش مدیران مدارس در اجرای سند تحول بنیادین گفت: الگوی «مدرسه تراز» مسیر حرکت مدارس را برای تربیت دانشآموزانی شایسته و منطبق با معیارهای انقلاب اسلامی مشخص میکند و استفاده از فناوریهای نوین آموزشی نقش مؤثری در تحقق این هدف دارد.
دکتر امین احمدی در گفتوگو با خبرنگار پانا درباره نقش مدیران مدارس در تحقق سند تحول بنیادین اظهار کرد:«سند تحول بنیادین در واقع نقشه راهی است که همه مدارس باید آن را اجرا کنند تا بتوانیم دانشآموزانی شایسته و منطبق با معیارهای تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم. یکی از راهکارهای تحقق اهداف این سند در مدارس، الگوی مدرسه تراز است.»
وی در توضیح این الگو گفت:« الگوی مدرسه تراز شامل تمام اقداماتی است که معلمان باید انجام دهند، وظایفی که دانشآموزان باید اجرا کنند، نوع همکاری اولیا با مدرسه و جهتگیری برنامهریزیهای آموزشی و پرورشی مدارس را مشخص میکند. هدف از اجرای این الگو، تربیت دانشآموزانی است که از نظر علمی و پرورشی در سطح مطلوب و شایستهای قرار داشته باشند.»
احمدی ادامه داد:« خدا را شکر، در مدارس دوره متوسطه اول ناحیه هفت تاکنون چهار جلسه آموزشی برای مدیران در ارتباط با الگوی مدرسه تراز برگزار شده و همه مدارس نیز برنامه مکتوبی برای اجرای این طرح تدوین کردهاند.»
احمدی در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه امکانات و زیرساختهای فناوری در فرآیند آموزش مورد استفاده قرار میگیرد؟ گفت: «بدون تردید، بهرهگیری از امکانات و فناوریهای نوین آموزشی، یکی از ابزارهای اصلی برای دستیابی به آموزش مطلوب است.»
وی افزود:« معلم برای آنکه بتواند مفاهیم آموزشی را بهتر برای دانشآموزان خود بیان کند، لازم است از فناوریهای نوین و بهروز مانند دیتا پروژکتور، هوش مصنوعی، تخته هوشمند، قلم نوری و سایر ابزارهای آموزشی استفاده کند. این امکانات نهتنها باعث جذابتر شدن فرآیند آموزش میشوند، بلکه به درک بهتر و یادگیری عمیقتر دانشآموزان نیز کمک میکنند.»
احمدی در پایان خاطرنشان کرد:« در مدارس دوره متوسطه اول ، بیش از هفتاد درصد کلاسها به این تجهیزات مجهز شدهاند و معلمان نیز دورههای آموزشی لازم برای استفاده از آنها را گذراندهاند.»
ارسال دیدگاه