برنامههای سلامت تنها به معنی بررسی شاخصهای فیزیکی نیست
نیشابور (پانا)- کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اداره آموزش و پرورش نیشابور بیان کرد: برنامههای سلامت تنها به معنی بررسی شاخصهای فیزیکی نیست، بلکه ارتقای سواد سلامت روانی و اجتماعی دانشآموزان را نیز در برمیگیرد.
فاطمه سوقندی در نشست کارشناسی سلامت نیشابور برای ارزیابی تأثیرگذاری برنامههای مهر گفت: مشارکت فعال خانوادهها و معلمان، تکمیلکننده این چرخه است و ما در این کارگروه به دنبال طراحی مکانیزمهایی برای جذب حداکثری این مشارکت هستیم و خواهیم بود.
همچنین جلیل حسنی، کارشناس بهداشت و سلامت و بهداشت اداره آموزش و پرورش نیشابور ضمن ارائه آماری از فعالیتهای انجامشده در حوزه بهداشت مدارس گفت: پایش ما نشان میدهد برنامههایی مانند معاینات دورهای و کارگاههای آموزشی با استقبال خوبی مواجه شدهاند و تمرکز ما بر این است که با همکاری مراقبین سلامت، این برنامهها از حالت فرممحور خارج شده و به سمت تاثیرگذاری ملموس بر سبک زندگی دانشآموزان حرکت کرده و آموزش مهارتهای زندگی مانند مدیریت استرس و حل مسئله، بخش جداییناپذیر این ماموریت است.
لازم به ذکر است در پایان این نشست مقرر شد گزارش تفصیلی از ارزیابیهای انجامشده تهیه و با تشکیل کارگروههای مدرسهمحور، زمینه برای مشارکت بیشتر اولیا و دانشآموزان در طراحی و اجرای برنامههای سلامت فراهم شود. همچنین بر لزوم استفاده از روشهای نوین و جذاب برای افزایش اثربخشی برنامهها تاکید گردید.
ارسال دیدگاه