نامزد رویداد جایزه معلم:
ترویج فضیلت نیکی در میان دانشآموزان، میتواند فضای کلاس را آرامتر و سازندهتر کند
تهران (پانا)-یکی از نامزدان رویداد جایزه معلم با پوشیدن لباس محلی به صحنه آمد و فضایی صمیمی و فرهنگی را رقم زد و گفت: ترویج فضیلت نیکی در میان دانشآموزان، میتواند فضای کلاس را آرامتر و سازندهتر کند.
جایزه معلم، جایزهای عامالمنفعه و مردمی است که هر ساله با هدف پاسداشت مقام معلم و تجلیل از تلاش های بیوقفه آنان برگزار می شود. جشنواره در دو مرحله برگزار میشود. در مرحله نخست، معلمان از سراسر کشور طرحها و ایده های خود را — که میتواند در زمینه آموزش، پرورش یا نوآوری در کلاس درس باشد — در سامانه جشنواره ثبت میکنند. پس از ارزیابی و تأیید اولیه، طرحهای برگزیده به مرحله دوم راه مییابند؛ مرحلهای که در آن معلمان باید اهداف روش اجرا و دستاوردهای خود را ارائه دهند تا هیئت داوران از نزدیک با کیفیت علمی و اخلاقی آنان آشنا شوند.
در یکی از بخش های جشنواره امسال، ابراهیم عزیزی یکی از نامزدان این رویداد، با پوشیدن لباس محلی به صحنه آمد و فضایی صمیمی و فرهنگی را رقم زد ضمن تأکید بر اهمیت بعد اخلاقی آموزش گفت: کلاس درس فقط مکانی برای آموختن دانش نیست، بلکه باید مدرسهای برای پرورش انسان باشد. یکی از مهمترین درسهایی که باید به دانشآموزان آموخت، نیکی در برابر بدی است؛ همانگونه که در قرآن کریم توصیه شده، باید بدی را با خوبی پاسخ داد و در ترویج مهربانی، گذشت و اخلاق نیکو پیشقدم بود.
عزیزی افزود: ترویج فضیلت نیکی در میان دانشآموزان، میتواند فضای کلاس را آرامتر و سازندهتر کند و به تقویت روابط انسانی میان معلم و شاگرد بینجامد. به باور او، وقتی معلم خود الگوی نیکی باشد، دانشآموزان نیز ناخود آگاه به سمت رفتارهای مثبت گرایش پیدا میکنند.
جشنواره «جایزه معلم» با چنین رویکردی میکوشد تا مفهوم آموزش را از دایرهی انتقال دانش فراتر برده و آن را با اخلاق، انسانیت و عشق به تربیت پیوند دهد. بیتردید، چنین رویدادهایی میتواند به تغییر نگرش جامعه نسبت به معلم و بهبود کیفیت آموزش در نظام تربیتی کشور کمک شایانی کند.
ارسال دیدگاه