مدیر دبیرستان غیردولتی صبح دانش منطقه ۱۶ تهران:
پایگاههای تابستانی فرصتی برای شکوفایی استعدادهاست
تهران (پانا) - مدیر دبیرستان غیردولتی صبح دانش، فعالیت در پایگاههای تابستانی را فرصتی برای شکوفایی استعدادها، رشد و تقویت ارتباط اجتماعی دانست و مدرسه را کانونی جهت شروع آینده روشن عنوان کرد.

در تعطیلات تابستانی، دبیرستان متوسطه اول غیردولتی صبح دانش در منطقه ۱۶ تهران تبدیل به یکی از پایگاههای پویا برای پر کردن اوقات فراغت تابستانی دانشآموزان شدهاست؛ جایی که آموزش، مهارت، سرگرمی و پرورش همزمان جریان دارد.
این پایگاه با اجرای برنامههای متنوع علمی، فرهنگی، هنری، قرآنی، ورزشی و ... تلاش میکند تا تابستانی پربار برای دانشآموزان رقم بزند.
مهدی هاشمی مدیر دبیرستان غیردولتی صبح دانش در گفت و گو با خبرنگار پانا عنوان کرد: «هدف ما این است که دانشآموزان در کنار تفریح و سرگرمی، مهارتهایی بیاموزند. مدرسهها در تابستان فقط محل یادگیری نیستند بلکه محیطی برای رشد شخصیت و تقویت تعامل اجتماعی نیز میباشند. فعالیتهایی که در پایگاههای تابستانی انجام میشود فقط فعالیتهای علمی نیست و ما مجموعهای از فعالیتهای علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و... را در این مدت پنج هفته در نظر گرفتهایم. یکی از مهمترین مهارتها و کارهایی که ما در نظر داریم تا در این مدت دانشآموزان فرابگیرند، تقویت مهارتهای فردی و اجتماعی دانشآموزان است.»
وی در ادامه افزود: «یکی دیگر از اهداف ما در ایجاد پایگاههای تابستانی اوقات فراغت در مدرسه، شناسایی استعدادهای دانشآموزان است؛ به ویژه برای دانشآموزان ورودی پایه جدید که وارد دورهی جدیدی از تحصیل میشوند، دانشآموزان پایه هفتم از آنجا که در سالهای گذشته و دوره دبستان با تعداد کمتری از دبیران در تعامل هستند و در دوره متوسطه ارتباط بیشتری با جامعه و افراد دارند که باید آموزشهای لازم را ببینند؛ باید یک ارتباطی عمیق بین دوره دبستان تا دوره متوسطه ایجاد شود که تابستان و فعالیتهای پایگاههای تابستانی اوقات فراغت بهترین فرصت برای انجام این امر مهم است و ما سعی میکنیم در این مدت ارزشمند تعلق دانشآموزان به مدرسه را افزایش دهیم.»
هاشمی ضمن تاکید بر جلوگیری از آسیبهای اجتماعی ادامه داد: «اگر ما برای دانشآموزان برنامهای هدفمند نداشتهباشیم قطعا آنان برای خود برنامهای ایجاد خواهند کرد و ممکن است وارد فضای مجازی کنترل نشده قرار بگیرند و دچار آسیبهای اجتماعی مختلف شوند، پس وظیفه ما این است که برنامههای مفیدی برای اوقات فراغت دانشآموزان داشتهباشیم و با توجه بر اینکه استفاده از فضای مجازی در دنیای امروز لازم و ضروری است، باید آموزشهای لازم را برای استفاده از فضای مجازی و هوش مصنوعی به کار ببریم تا دانشآموزان هرچه بهتر از این فضا بهرهمند شوند و بتوانند استفادهی درستی در آینده داشتهباشند.»
هاشمی افزود: «با بررسیهایی که انجام دادیم برای هر یک از پایهها با توجه به نیاز و ضرورتی که بود مهارت های مناسب هر پایه را در برنامهها و فعالیتهای پایگاه تابستانی اوقات فراغت قرار دادیم تا دانشآموزان بتوانند استفادههای مفیدتر و بیشتری از دورهها داشتهباشند؛ که برای فعالیتهای این دوره میتوان به کلاسهای گلایدر، سازههای ماکارونی، موشک آبی، بازیها و ورزشهای گروهی، کلاسهای علمی و درسی، اردوهای هدفمند و ... اشاره کرد.»
وی در پایان ضمن تاکید بر شرکت در فعالیتهای تابستانی اوقات فراغت گفت: «شرکت در فعالیتهای تابستانی باعث میشود تا شما دانشآموزان هر چه بهتر و بیشتر استعدادها، تواناییها، نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید و برای بهتر شدن خود تلاش کنید و ما هم سعی میکنیم که همیشه همراه شما باشیم تا وارد مسیر درستی شوید.»
جعفر طهماسبزاده معاونت انضباطی دبیرستان صبح دانش ادامه داد: «محوریترین هدف از تشکیل پایگاههای تابستانی پرکردن اوقات فراغت دانشآموزان است و لازم است که دانشآموزان در تابستان هم با مدرسه پیوند محکمی داشتهباشند و رابطه آنها با مدرسه جدا نشود و برنامهریزیهایی در زمینه فعالیتهای پرورشی، تربیتی، فرهنگی، علمی و ... کردیم تا ارتباط دانشآموزان منسجمتر باشد.»
طهماسبزاده ادامه داد: «سعی کردیم اوقات فراغت سالم و پرنشاطی را برای دانشآموزان ایجاد کنیم که در این ایام از فضای علمی، فرهنگی، قرآنی و ... مدرسه هم دور نباشند.»
وی در پایان گفت: «توصیه میکنم که دانشآموزان از این فرصت ایجاد شده استفاده کنند چرا که ما در این دورهها مهارتهای فنی، علمی، ورزشی و...داریم تا بتوانند از تواناییهای خود به درستی استفاده کنند و میتوانند روی نقاط ضعف خود کار کنند و به پیشرفتهای چشمگیری دست یابند.»
ارسال دیدگاه