رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان:

تأکید بر ضرورت همکاری شهرداری‌ها در تأمین سرویس مدارس استثنایی خوزستان

اهواز(پانا)_ رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با اشاره به ثبت‌نام حدود ۵ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ و جایگاه سوم استان در جمعیت این دانش‌آموزان، بر لزوم مشارکت جدی شهرداری‌ها، به ویژه شهرداری اهواز، در تأمین سرویس ایاب و ذهاب این مدارس تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۶۱۱۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
 تأکید بر ضرورت همکاری شهرداری‌ها در تأمین سرویس مدارس استثنایی خوزستان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با اشاره به ثبت‌نام حدود ۵ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ و جایگاه سوم استان در جمعیت این دانش‌آموزان، بر لزوم مشارکت جدی شهرداری‌ها، به ویژه شهرداری اهواز، در تأمین سرویس ایاب و ذهاب این مدارس تأکید کرد.

وی خواستار ایفای کامل وظایف شهرداری‌ها در این زمینه شد و از کمبود وسایل نقلیه و عدم تخصیص اعتبار کافی در سال گذشته انتقاد کرد.

علی ممبینی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خوزستان، با اشاره به اینکه حدود ۵ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ در این استان ثبت‌نام کرده‌اند، بر ضرورت همکاری و مشارکت فعال شهرداری‌ها در زمینه تأمین سرویس ایاب و ذهاب این دانش‌آموزان تأکید کرد.

ممبینی یاد آور شد: استان خوزستان از نظر جمعیت دانش‌آموزان استثنایی در جایگاه سوم یا چهارم کشور قرار دارد  و در حال حاضر ۱۲۰ مدرسه استثنایی در سراسر استان فعال هستند و خدمات آموزشی را به دانش‌آموزان با معلولیت‌های مختلف ارائه می دهد. 

وی در خصوص چالش‌های موجود در زمینه سرویس مدارس استثنایی اظهار داشت: هرچند اعتبار دولتی از سوی وزارت آموزش و پرورش برای سرویس این دانش‌آموزان تأمین می‌شود، اما بخشی از این هزینه باید توسط شهرداری‌ها پرداخت گردد لذا انتظار می‌رود شهرداری‌ها به وظیفه خود عمل کرده و در تأمین سرویس دانش‌آموزان مشارکت کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با انتقاد از عملکرد برخی شهرداری‌ها در سال گذشته، گفت:  سال گذشته شهرداری اهواز تنها چهار ون برای این کار اختصاص داد که این تعداد برای نیاز دانش‌آموزان کافی نبود.

همچنین، شهرداری اهواز در سال گذشته اعتباری در این زمینه پرداخت نکرد. در تلاش هستیم تا امسال هم در زمینه تأمین خودروها و هم اعتبارات، شاهد همکاری و مساعدت بیشتری از سوی شهرداری‌ها باشیم.

این خبر نشان‌دهنده یکی از چالش‌های اساسی در ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است و همکاری مؤثر نهادهای شهری می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات باشد.

مدارس استثنایی در گروه های مختلف از جمله  کم‌توانی ذهنی، اوتیسم، ناشنوایی و نابینایی ارائه می‌دهند که بیشترین فراوانی مربوط به گروه‌های کم‌توان ذهنی است.

 

 

خبرنگار : سیده زینب حسینی نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار