مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان:

ارتقاء کارایی درونی و بهبود شاخص کمی و کیفی در تمام دوره‌های آموزشی از مهمترین اولویت‌ها است

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: ارتقاء کارایی درونی و بهبود شاخص کمی و کیفی در تمام دوره‌های آموزشی یکی از مهمترین اولویت‌های نظام تعلیم‌وتربیت در استان خوزستان می‌باشد.

کد مطلب: ۱۵۷۷۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
ارتقاء کارایی درونی و بهبود شاخص کمی و کیفی در تمام دوره‌های آموزشی از مهمترین اولویت‌ها است

ناصر علی‌فر روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار پانا بیان کرد: « تاکید بر توسعه عدالت کمی و کیفی و توجه ویژه به نصیب برابر آموزشی با اولویت مدارس دولتی،  شبکه‌سازی نظام‌مند برای یادگیری پایدار و تربیت تمام ساحتی همراه با نظارت حرفه‌ای و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین آموزشی در اجتماعات یادگیری با تاکید بر هوش مصنوعی از دیگر اولویت‌های نظام تعلیم و تربیت در خوزستان است.»

وی ادامه داد: «ارتقا میانگین نمرات و درصدهای قبولی با نگاه مدرسه محوری در دروس هدف و افزایش اثربخشی آموزش‌های مهارتی( فحک )، ارتقاء کارایی درونی و بهبود شاخص کمی و کیفی در تمام دوره‌های آموزش ( پوشش تحصیلی، گذر تحصیلی، ترک تحصیل، تکرار پایه، نرخ ارتقاء، بازماندگان از تحصیل و ...) و همچنین تلاش در راستای انسداد مبادی بی‌سوادی و زمینه‌سازی برای آموزش بزرگسالان با تاکید بر توسعه کمی و کیفی دوره پیش‌دبستانی در دستور کا قرار دارد.»

به گفته علی‌فر، توجه ویژه به گروه‌های آموزشی و تقویت انجمن‌های علمی معلمان و دانش‌آموزان با تاکید بر پژوهش‌سراها و سازمان دانش‌آموزی جهت رشد مهارت‌های علمی و اجتماعی و پر کردن اوقات فراغت به صورت فعال و پویا، ارتقاء سطح راهبری و کیفیت مدیریت آموزشگاهی در راستای تحقق مدرسه یادگیرنده، پژوهنده و هویت‌ساز جهت دستیابی به مراتبی از حیات طیبه بر اساس مدرسه الگوی تراز سند تحول بنیادین و تاکید ویژه بر نهضت مدرسه‌سازی و توسعه کمی و کیفی زیرساخته‌های علمی، فرهنگی و ورزشی با تاکید بر فعالیت‌های دختران در محیطی ایمن و پویا بخشی دیگر از اولویت‌‌های تعریف شده‌است.»

وی با تاکید بر لزوم شناسایی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های مراکز فرهنگی و رسانه‌ها(دیداری و شنیداری ) و شبکه‌های مجازی به منظور بهره‌گیری از قابلیت‌های آنها برای تبدیل موضوع آموزش و پرورش به دغدغه اصلی مردم، اولیاء و مسئولان استانی، تصریح کرد: « تقویت نقش نظام شورایی با افزایش مشارکت فرهنگیان، اولیاء و دانش‌آموزان جهت جلب مشارکت‌های مردمی، خیرین مدرسه‌ساز، جذب مسئولیت‌‌های اجتماعی شرکت‌ها و موسسات و حمایت از فعالیت‌های داوطلبانه در راستای مشارکت‌پذیری و مشارکت جویی و همچنین تقویت نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان و توجه به مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی با تاکید بر فعالیت‌های تیمی در راستای هویت‌بخشی، انسجام ملی و امید به فردای بهتر امری مهم است.»

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان بیان کرد: « برای مدیریت بهینه منابع انسانی و به‌روزرسانی و ارتقاء سطح مهارت کارکنان با تاکید بر تقویت کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان، توجه به خدمات رفاهی، درمانی، مسکن ، و تعاونی مصرف در راستای افزایش رضایتمندی کارکنان با حفظ کرامت و شأن انسانی معلمان و دانش آموزان به عنوان یک اصل تربیتی، ارتقاء جایگاه زنان و دختران در آموزش‌و‌پرورش و مشارکت آنان در تصمیم‌سازی با تاکید بر آموزش دختران به خصوص در مناطق محروم و روستایی و همچنین نظارت بر عملکرد و ارتقاء کیفیت مدارس غیردولتی، از راه دور ، آموزشگاه‌های علمی آزاد، کانون‌های زبان، مدارس شاهد، نمونه‌دولتی، شبانه‌روزی و سمپاد با توجه به رشد همه‌جانبه دانش‌آموزان تحت پوشش از هیچ کوششی دریغ نخواهدشد.»

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار