برگزاری مراسم به مناسبت هفته آگاه‌سازی نسبت به معلولیت طیف اوتیسم

بجنورد (پانا) - به مناسبت هفته آگاه‌سازی اوتیسم و ایجاد فضایی مفرح، جشنی در جهت نمایش توانمندی‌های کودکان اتیستیک با حضور مسئولین اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۶۸۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم به مناسبت هفته آگاه‌سازی نسبت به معلولیت طیف اوتیسم

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی؛ به مناسبت هفته آگاه‌سازی اوتیسم و ایجاد فضایی مفرح، جشنی در جهت نمایش توانمندی‌های کودکان اتیستیک با حضور عصمت بدخشان (معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی)، حسین نعمتی (رئیس سابق آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی)، سیدتقی عطاردی (سرپرست آموزش و پرورش استثنایی)، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان، کارشناسان آموزش و پرورش استثنایی و دیگر مدعوین و تمام همکاران مرکز شهید آریایی بجنورد و خانواده‌های دانش‌آموزان در تالار حافظ بجنورد برگزار شد که در این جشن، کودکان اُتیستیک با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع نشان دادند که آنان نیز توانایی‌ها و قابلیت‌های خاصی دارند که می‌توانند برای دیگران به نمایش بگذارند.

عصمت بدخشان، معاون آموزش ابتدایی آموش و پرورش استان خراسان شمالی در این جشن بیان کرد: امیدوارم که بتوانیم در راستای برقراری عدالت آموزشی، امکانات آموزشی، تربیتی و... را برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به‌خصوص طیف اوتیسم که شرایط خاصی دارند، داشته باشیم و کمک کنیم تا خانوادهایشان به اهداف مورد نظر برسند و شرایط آموزشی و تربیتی را دنبال کنند تا شاهد مدارس بدون مرز بوده و بتوانیم شرایط خوب و قابل قبولی را با مداخله به‌هنگام قبل از دبستان داشته باشیم.

وی افزود: اگر برای این دانش‌آموزان، مداخله به‌موقع انجام شود شاید این امر محقق شود تا در کنار دیگر دانش‌آموزان در مدارس عادی، مسائل آموزشی و تربیتی را دنبال کنند. 

سیدتقی عطاردی، سرپرست آموزش پرورش استثنایی استان نیز گفت: ضمن تشکر از زحمات تمام همکاران، جشن امروز به مناسبت دوم آوریل (روز جهانی اوتیسم) برگزار شده که هدف ما اطلاع‌رسانی و معرفی اوتیسم در سطح جامعه است تا میزان افزایش شناخت مردم از اوتیسم بیشتر شود.

وی شرح داد: مشکلات خانواده‌ها کمتر و این عزیزان به راحتی در جامعه حضور پیدا کرده، بهتر درک می‌شوند و کمتر به انزوا می‌روند.

در ادامه زهرا فیاضی (مدیر آموزشگاه) در مورد مسائل مختص اوتیسم موارد لازم را بیان کرد.

در این مراسم از کتاب «من می‌شناسم (شناخت حیوانات) تالیف مریم عفتی نقدی و مهین منفردی رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار