معاون پرورشی اداره کل آموزش: باید روحیه پرسشگری را در دانش آموزان تقویت کنیم

کلات(پانا)- معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی درگرهمایی و کارگاه آموزشی و توانمند‌سازی مدیران مدارس شهرستان کلات بر تقویت روحیه پرسشگری دانش آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۵۴۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی اداره کل آموزش: باید روحیه پرسشگری را در دانش آموزان تقویت کنیم

علیرضا مالک اشرفی معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این گردهمایی ضمن عرض خداقوت به مدیران مدارس شهرستان کلات به تشریح شعار جدید سال تحصیلی اداره کل اموزش و پرورش خراسان رضوی پرداخت و گفت :تمام برنامه ها چه در سند تحول بنیادین و چه خارج از اهداف سند تحول محقق نخواهد شد مگر اینکه یک مدیر با برنامه پیش برود.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر همه ی برنامه ها آماده باشد ولی یک مدیر نتواند آن را اجرا کند هیچ اتفاق مثبتی نخواهد افتاد.

وی گفت: سعادت و شقاوت و سرنوشت یک دانش آموز در دستان معلمان و مدیران مدارس است ، حرف اول در بحث تعلیم و تربیت موضوع آسیب های اجتماعی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می باشد.

مالک اشرفی گفت: با توجه به ویژگی های رفتاری دانش آموزان ،مدیران باید برای ایجاد نشاط و امید در بین آنان برنامه های متنوع با قابلیت اجرایی داشته باشند. به دانش آموزان ،حتی در دور ترین نقاط مسئولیت دهیم و آنها را در امورات آموزشگاه دخیل کنیم چرا که این کار باعث ایجاد حس تعلق برای آنان خواهد شد.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع مدیران مدارس شهرستان کلات اظهار نمود: روحیه پرسشگری را در دانش آموزان تقویت کنیم و در این راستا تمام تلاشمان را به کار بگیریم

وی در ادامه خبر داد: خوشبختانه در سال تحصیلی که گذشت بیش از 173 هزار دانش آموز توانستند جزء سی قرآن را حفظ کنند و برآنیم در سال تحصیلی جدید این آمار را به صورت چشمگیر افزایش دهیم ،چرا که اگر یک دانش آموز با قران مانوس شود بسیاری از اتفاقات خود به خود نخواهد افتاد.

وی در پایان گفت : در راستای تحقق اهداف برنامه های آموزش و پرورش تمام تلاشمان را بکار بگیریم و با برنامه جلو برویم چرا که اگر مدیری برنامه نداشته باشد نمی تواند مدرسه را هدایت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار