معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

حضور پررنگ آموزش و پرورش استان در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت

مشهد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی از حضور پررنگ آموزش و پرورش استان در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت که از 23 لغایت 31 اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار می شود خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۵۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
حضور پررنگ آموزش و پرورش استان در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت

علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: اکثر دستگاه ها و نهادهایی که در حوزه امور فرهنگی و برنامه های قرآنی فعالیت می کنند در این نمایشگاه حضور یافته و فعالیت های قرآنی انجام شده را برای عموم مردم به نمایش می گذارند.

وی افزود: آموزش و پرورش با توجه به گستره عظیم فعالیت های فرهنگی و قرآنی که دارد همه ساله با حضور در نمایشگاه از این فرصت برای تبلیغ و ترویج فعالیت های قرآنی استفاده می کند.

مالک اشرفی تصریح کرد: فعالیت های قرآنی آموزش و پرورش استان در این نمایشگاه در 14 شاخص از جمله مسابقات قرآن، عترت و نماز، محفل انس با قرآن و نماز، نهضت حفظ جزء سی قرآن کریم و سایر فعالیت های این حوزه تنظیم و طبقه بندی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی امسال بطور جدی تری وارد این نمایشگاه شده و در زمینه فعالیت های قرآنی 10 غرفه را به آموزش و پرورش استان اختصاص داده اند.

وی خاطرنشان کرد: گزارش مصور از فعالیت های قرآن، عترت و نماز مدارس استان، تبلیغ و ترویج طرح وقف مشارکتی قرآن، عترت و نماز، پاسخ گویی به شبهات دینی دانش آموزان، آموزش صحیح خوانی نماز، آموزش حفظ جزء سی قرآن کریم، نمایش آثار تجسمی دانش آموزان برگزیده با موضوعات قرآنی، اجرای مسابقات جذاب در رده سنی کودک و نوجوان با محوریت جزء سی قرآن کریم مانند بازی اوریگامی، بازی تیر غیب، بازی جمله سازی و مسابقه نقاشی و تصویرگری آیات جزء سی قرآن کریم از جمله برنامه ها و محورهای این نمایشگاه می باشد.

در ادامه علی مهدوی خواه رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه خوشبختانه امسال استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه صورت گرفته و مخاطبین داخلی و خارجی فراوانی از غرفه های آموزش و پرورش استان بازدید کرده اند گفت: با توجه اجرای موفق نهضت ملی حفظ جزء سی قرآن کریم در کشور و استان نمایشگاه با محوریت طرح حفظ جزء سی قرآن کریم گام برمی دارد و امید داریم از این فرصت برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی حجم عظیم فعالیت های قرآنی آموزش و پرورش استان و اشاعه آن به دانش آموزان، اولیاء گرامی و عموم مردم استفاده شود.

وی در ادامه بیان کرد: در محفل انس با قرآن که هر شب در فضای نمایشگاه برگزار می شود دانش آموزان برگزیده استان حضور دارند و به تلاوت قرآن می پردازند و حال و هوای معنوی خاصی به این نمایشگاه داده اند.

مهدوی خواه در پایان گفت: این نمایشگاه از تاریخ 23 اردیبهشت آغاز شده و تا آخر اردیبهشت ادامه خواهد یافت و علاقه مندان از ساعت 18 الی 23 می توانند جهت بازدید از غرفه ها به نشانی مشهد، نمایشگاه بین المللی، تالار مفاخر، غرفه شماره 9، غرفه آموزش و پرورش خراسان رضوی مراجعه نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار