گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل در مدارس زبرخان

زبرخان (پانا) - مراسم نمادین هفته پدافند غیر عامل با حضور بخشدار، مدیر و معاونین آموزش و پرورش، مسئول حوزه بسیج دانش آموزی منطقه زبرخان و اعضای شورای شهر خرو در دبیرستان کوثر برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۶۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل در مدارس زبرخان

مدیر آموزش و پرورش منطقه زبرخان در خصوص اهمیت پدافند غیر عامل گفت: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است همچنین در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند.

سید مجتبی تاراش افزود: آموزش و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف باید جدی گرفته شود و دانش‌آموزان با اجرای برنامه‌های مختلف در مدرسه، آماده نقش‌ آفرینی در جامعه می‌شوند و مدارس باید دانش‌آموزان را برای حضور فعال و موثر در جامعه آماده کند.


وی خاطرنشان کرد: اگر ما از کالای ایرانی حمایت کنیم و کالای ایرانی را تقویت کنیم باعث می شود تا علاوه بر ایجاد اشتغال ، کالا و اجناس ایرانی رونق بگیرد و واردات هم کمتر شود و این خود نوعی پیشرفت در زمینه پدافند غیر عامل است.


تاراش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت روزافزون پدافند غیرعامل در مقابله با تهدیدهای نوشونده دشمنان تصریح کرد: ما باید اگاهی و درایت خود را بیشتر کنیم و نگذاریم تا دشمن با پدیده های جدید خود نفوذ کند ، دشمن به‌ جوان های ما چشم دارد و برای جوانان برنامه دارد تا نگذارند جوان ایرانی پیشرفت کند و سعی دارد او را از معنویات دور کند ولی اگر جوانان ما به دستورات قران و اسلام عمل کنند دشمن هیچ گونه کاری نمی تواند بکند.

وی افزود: در مقابل دشمن هر حرکتی انجام دهیم در جهت جلوگیری و نفوذ دشمن، در تمامی مسائل کشور اعم از اقتصادی و علمی و سیاسی و... این خود پدافند غیر عامل است و چنانچه دشمن تشخیص دهد مشکلی در هر حوزه ای داریم از همان نقطه هدف گزاری می کند و ما باید همیشه بیدار باشیم و فرصت ندهیم به بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تا امروز ملت همیشه بیدار ایران اجازه هیچ گونه مداخله به دشمنان خود نداده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار