مربی پرورشی دبستان آرمینه مصلینژاد :
شورای دانشآموزی؛ مسیری برای پرورش مسئولیتپذیری و خلاقیت در دانشآموزان است
مشهد(پانا)- مربی پرورشی دبستان آرمینه مصلینژاد، شوراهای دانشآموزی را بستری پویا برای رشد شخصیتی، تقویت حس همکاری، همدلی و مشارکتجویی دانشآموزان دانست.
فاطمه مروی در گفتوگو با خبرنگارپانا، به نقش مهم شورای دانشآموزی در رشد شخصیتی و اجتماعی دانشآموزان اشاره کرد و گفت: «شورای دانشآموزی تمرینی برای کار گروهی، تعامل، همدلی و همکاری است. این شورا بستری مناسب فراهم میسازد تا حس مسئولیتپذیری و روحیه مشارکتجویی دانشآموزان در مسیری هدفمند و سازنده قرار گیرد.»
وی خاطرنشان کرد:در سایه تعامل سازنده میان آموزشگاه و شورا، تصمیمهای مدرسه رنگ و بوی واقعی صدای دانشآموزان را به خود میگیرد.
وی افزود: «دانشآموز در چنین فضایی میتواند با توجه به استعدادها و علایق خود در کارگروههای مختلف شورا نقشآفرینی کرده و در کنار سایر دوستانش در تصمیمگیریهای مهم مدرسه سهم داشته باشد. بدون تردید عضویت در شورا با رشد شخصیتی، تقویت اعتمادبهنفس و بروز خلاقیت همراه است و برای دانشآموزان بهترین تجربه جهت حضور در رویدادهای اجتماعی و سیاسی آینده به شمار میآید.»
مروی تأکید کرد: «تأثیر شورای دانشآموزی در برنامههای مدرسه و اجرای فعالیتهایی که با نظر و خواسته دانشآموزان تنظیم میشود، انکارناپذیر است. در هر مدرسه تلاش همکاران و دبیران بر این است که در محیطی آرام و انگیزهبخش، شاهد رشد آموزشی و تربیتی دانشآموزان باشند.»
او در پایان با اشاره به نقش تعامل متقابل بین شورای دانشآموزی و مدیریت آموزشگاه گفت: «تعامل مدرسه با اعضای شورا که نمایندگان سایر دانشآموزان و صدای آنان هستند، موجب اتخاذ تصمیمهایی میشود که در آن، حضور و نقش دانشآموزان پررنگتر دیده میشود.
ارسال دیدگاه