خودباوری و هوش هیجانی، دو رکن اصلی موفقیت تحصیلی و اجتماعی دانش‌آموزان است

خواف (پانا) - مشاور مدرسه زکیه براباد بیان کرد: ارتقای مستمر خودباوری و تقویت هوش هیجانی در دانش‌آموزان، اصلی‌ترین راه برای مقابله با چالش‌های تحصیلی و اجتماعی دوران مدرسه است و این دو مهارت باید در کانون توجه برنامه‌های پرورشی مدارس قرار گیرند.

کد مطلب: ۱۶۲۲۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
خودباوری و هوش هیجانی، دو رکن اصلی موفقیت تحصیلی و اجتماعی دانش‌آموزان است

محدثه منور  با اشاره به فشارهای فزاینده تحصیلی و اجتماعی، عنوان داشت: «در دنیای امروز، صرفاً نمرات بالا تضمین‌کننده موفقیت نیست. دانش‌آموزی که به توانمندی‌های خود باور ندارد ، با اولین شکست دچار انفعال می‌شود. ما در مدرسه زکیه تلاش می‌کنیم تا با اجرای کارگاه‌های هدفمند، به دانش‌آموزان بیاموزیم که شکست‌ها بخشی از فرآیند یادگیری هستند.»

وی در ادامه، هوش هیجانی را به عنوان «زبان ارتباط مؤثر» معرفی کرد و افزود: «هوش هیجانی به دانش‌آموز کمک می‌کند تا احساسات خود و دیگران را بشناسد، مدیریت کند و از این شناخت برای حل تعارضات و برقراری روابط سازنده استفاده کند. دانش‌آموزانی که مهارت‌های هوش هیجانی قوی دارند، در مدیریت استرس، تاب‌آوری در برابر سختی‌ها و تصمیم‌گیری‌های اخلاقی عملکرد بهتری نشان می‌دهند.»

مشاور مدرسه زکیه در پایان، از همکاری اولیا و مربیان برای ایجاد محیطی حمایتی سخن گفت و خاطرنشان کرد: «تقویت این دو مهارت، نه تنها بازدهی تحصیلی را بالا می‌برد، بلکه دانش‌آموزانی را تربیت می‌کند که در آینده شهروندانی مسئولیت‌پذیر، همدل و با اعتماد به نفس خواهند بود.»

خبرنگار : فرشته آهنگرزاده ستایش غالب رضوان حبیبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار