سرپرست دبیرخانه مجلس دانشآموزی کشور:
مجلس دانشآموزی تمرینی برای مسئولیتپذیری و مشارکت در حکمرانی کشور است
مشهد(پانا)- سرپرست دبیرخانه مجلس دانشآموزی کشور گفت: برگزاری نشستهای تخصصی و کمیسیونهای مجلس دانشآموزی فرصتی است تا نوجوانان بیاموزند چگونه در تصمیمگیریهای کلان کشور مشارکت کنند، با مسائل واقعی روبهرو شوند و به جای عبور از مشکلات، برای آنها راهحل منطقی طراحی کنند.

هادی کشاورزی، در حاشیه نشست قطبی کمیسیون تربیت بدنی، بهداشت و سلامت مجلس دانش آموزی که به میزبانی مشهد برگزار شد، در گفتوگو با خبرنگار پانا درباره اهداف و دستاوردهای این نشست اظهار کرد: «در این نشست، دانشآموزان مجلس دانشآموزی ضمن فراگیری مهارتهایی همچون حل مسئله، تفکر تحلیلی و تفکر نقاد، با مسائل واقعی حوزه تربیتبدنی، بهداشت و سلامت آموزشوپرورش مواجه میشوند و این مسائل به آنان سپرده میشود تا طی دو تا سه ماه آینده بر روی آنها کار کرده و راهکارهای پیشنهادی خود را ارائه دهند.»
وی افزود: «در ادامه نتایج و جمعبندیهای این تحقیقات دانشآموزی در نشستهای بعدی بررسی و در قالب مجموعهای از راهکارها به معاونت تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزشوپرورش و سایر نهادهای تصمیمگیر ارائه خواهد شد تا در برنامهریزیهای اجرایی مورد استفاده قرار گیرد.»
سرپرست دبیرخانه مجلس دانشآموزی کشور در پاسخ به پرسشی درباره دستاوردهای ملموس مجلس دانشآموزی گفت: «دوره دوازدهم مجلس دانشآموزی کشور بهتازگی آغاز شده و هنوز زمان دستیابی به دستاورد نهایی نرسیده است، اما در یازده دوره گذشته، اسناد جامع و راهکارهای متعددی توسط دانشآموزان تدوین و برخی از آنها مورد بهرهبرداری نهادهای رسمی کشور قرار گرفته است و در این دوره نیز خروجی نهایی در اختتامیه تیرماه سال آینده ارائه خواهد شد.»
کشاورزی در پایان تأکید کرد:«هدف اصلی این کمیسیونها، تمرین مشارکت، پرسشگری، مسئولیتپذیری و کار گروهی در بین دانشآموزان است تا بیاموزند چگونه در فرآیند تصمیمسازی و حکمرانی کشور نقشآفرین باشند و این فعالیتها کمک میکند دانشآموزان در برابر مسائل جامعه منفعل نباشند و برای حل آنها راهکارهای منطقی ارائه دهند.»
ارسال دیدگاه