خراسان رضوی رتبه نخست کشوری گروههای آموزشی فنیوحرفهای و کاردانش را کسب کرد
مشهد (پانا) - رییس اداره تکنولوژی، گروههای آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی موفق شد در ارزیابی کشوری گروههای آموزشی فنی و حرفهای و کاردانش آموزش و پرورش، رتبه نخست کشور را از آن خود کند.

فرزانه تشتریان، در گفتوگو با خبرنگار پانا، در خصوص اهمیت این موفقیت گفت: «کسب رتبه اول کشور توسط استان خراسان رضوی، نشانه همت جمعی، برنامهریزی هدفمند و تلاش بیوقفه همکاران در گروههای آموزشی استان است. این موفقیت، جایگاه علمی و آموزشی استان را ارتقا داده و بیانگر آن است که ظرفیتها و استعدادهای خراسان رضوی، در پرتو مدیریت جهادی و همدلی معلمان و مدیران، به بار نشسته است. بیتردید چنین موفقیتی نه تنها اعتبار و افتخار بزرگی برای استان به ارمغان میآورد، بلکه مسئولیت ما را در مسیر حفظ و ارتقای این جایگاه دوچندان میسازد.»
او درباره عوامل این موفقیت اظهار داشت: «این دستاورد ارزشمند نتیجه مجموعهای از اقدامات هدفمند در سطح استان بوده است. برنامهریزی دقیق و منسجم بر اساس سیاستهای بالادستی وزارت و همسویی با دبیرخانههای راهبری کشوری، تقویت فعالیت گروههای آموزشی و ایجاد زمینه برای همآموزی و تبادل تجربیات، مدیریت مشارکتی و همدلی که موجب همافزایی توانها شد، و همچنین نظارت و ارزیابی مستمر همراه با بازخورد به موقع برای ارتقای کیفیت برنامهها، از جمله این اقدامات بوده است.»
همچنین وی در خصوص چالشهای موجود نیز گفت: «یکی از مهمترین چالشها، حجم بالای طرح و برنامههای مرتبط با گروههای آموزشی و از سوی دیگر کمبود ساعات اختصاص یافته به این گروههاست. این موضوع زحمت مضاعفی را برای همکاران ایجاد کرده است که امیدوارم امسال بخشی از این مشکلات برطرف شود.»
وی درباره اثرات این موفقیت بر آموزش استان نیز توضیح داد:«یقینا این اتفاق خوب مسئولیت سنگینی بر دوش ما خواهد گذاشت و کار ما را سختتر خواهد کرد چرا که باید تلاش کنیم تا در سال آینده نسبت به حفظ وضع موجود و ارتقای کیفی فعالیتها و امور مرتبط با گروههای آموزشی که به عنوان کانون تحول در مدارس میتوانند ایفای نقش کنند، اقدام کنیم. امیدوارم کسب این موفقیت زمینهساز تغییرات و ارتقاهای چشمگیرتری در سطح استان باشد؛ از جمله پویاتر شدن فضای یادگیری، کاربردیتر شدن محتوای آموزشی، توجه بیشتر به نیازهای واقعی دانشآموزان و پیوند دادن آموزشها با زندگی روزمره و آینده شغلی آنان. در مجموع، این مسیر میتواند به تحولی در فضای کلاسها و یادگیری عمیقتر و اثربخشتر دانشآموزان منجر شود.»
او در پایان به برنامههای آینده برای حفظ این جایگاه اشاره کرد و گفت: «برای استمرار این موفقیت، مجموعهای از برنامههای راهبردی و عملیاتی در دستور کار قرار دارد؛ از جمله تداوم توانمندسازی معلمان و مدیران از طریق کارگاههای تخصصی و دورههای مهارتافزایی، تقویت گروههای آموزشی و توسعه فرهنگ همآموزی و نوآوری با ایجاد بسترهای تبادل تجربیات موفق بین مدارس و مناطق مختلف استان، همچون اجتماعات یادگیری معلمان در قالب طرح شمیم. همچنین تقویت نظارت، ارزشیابی و بازخورد مستمر برای ارتقای کیفیت فرآیندهای آموزشی مدارس پیشبینی شده است. آنچه اهمیت دارد این است که همه این برنامهها باید با محوریت همدلی و تلاش جمعی دنبال شود تا تضمینکننده حفظ این جایگاه و حرکت استان به سوی قلههای بالاتر علمی و آموزشی باشد.»
ارسال دیدگاه