رئیس اداره آموزش دوره اول ابتدایی خراسان رضوی خبرداد:
تمرکز بر شناسایی و هدایت دانشآموزان مستعد در جهش تحصیلی
مشهد(پانا)_ رئیس اداره آموزش دوره اول ابتدایی خراسان رضوی بر اهمیت شناسایی بهنگام و حمایت همهجانبه از دانشآموزان دارای ظرفیتهای ویژه یادگیری و برنامهریزی مسیر زندگی متناسب با رشد تحصیلی و شخصیتی آنها تأکید کرد.
مسعود علاقمند با حضور در پایگاه جهش تحصیلی ناحیه دو مشهد مقدس، از روند برگزاری ارزشیابی تحصیلی دانشآموزان متقاضی جهش تحصیلی بازدید کرد.
وی در این بازدید با اشاره به اهمیت شناسایی و هدایت دانشآموزان دارای ظرفیتهای ویژه یادگیری، گفت: «توجه و کمک به رشد متعادل و همهجانبه شخصیت دانشآموزان و طراحی مسیر زندگی آینده متناسب با ساحتهای ششگانه تربیتی از اهداف اصلی است. شیوهنامه جهش تحصیلی برای اجرا در مدارس و مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی ابلاغ شده است.»
علاقمند افزود: «شناسایی بهنگام دانشآموزان دارای ظرفیتهای شخصیتی، هوشی و روانشناختی ویژه و کمک به برنامهریزی مسیر زندگی آنان از جمله اهداف فرآیند جهش تحصیلی است.»
وی همچنین بیان کرد: «اصلاح، بهبود و ارتقاء فرآیند یاددهی و یادگیری دانشآموزان دارای ظرفیتهای هوشی و روانشناختی ویژه نیز از دیگر اهداف جهش تحصیلی به شمار میرود.»
رئیس اداره آموزش دوره اول ابتدایی استان در پایان تصریح کرد: «عملکرد تحصیلی، هوش، شخصیت و ارزیابی بالینی و همچنین آمادگی جسمی، عاطفی و روانی دانشآموزان از جمله مؤلفههای اصلی در فرآیند جهش تحصیلی به شمار میآید.
ارسال دیدگاه